Reklama
Rozwiń
Reklama

Mazowiecki Internet czeka na decyzję Unii

Trwa wysyp przetargów na samorządowy Internet. We wrześniu swój może ogłosić Mazowsze

Publikacja: 20.08.2012 01:01

Pomorskie i lubuskie jako pierwsze wybrały wykonawców samorządowej infrastruktury szerokopasmowego Internetu. W ostatnich tygodniach zamówienia publiczne na sieć rozpisały województwa warmińsko-mazurskie, lubelskie, podkarpackie i wielkopolskie, a w czwartek podlaskie (za 252 mln zł).

493 mln zł według szacunków Agencji Rozwoju Mazowsza wyda region na infrastrukturę

Mazowieckie także będzie mogło to wkrótce zrobić. Potrzebuje tylko ciągle akceptacji (tzw. notyfikacji) Komisji Europejskiej dla przedstawionego jej projektu.

– Przewidujemy, że otrzymamy notyfikację we wrześniu. Niezwłocznie po jej udzieleniu rozpoczną się procedury przetargowe i następnie prace wykonawcze – informuje Filip Kowalski z Działu Społeczeństwa Informacyjnego Agencji Rozwoju Mazowsza. ARM oszacowała, że koszt infrastruktury to około 493 mln zł. Za te pieniądze powstać ma 3,64 tys. km światłowodów.

Do walki o mazowiecki kontrakt przygotowują się m.in. Netia oraz Hawe, które zakładają na potrzeby tego projektu firmę z Alcatel-Lucent.

Reklama
Reklama

Wybór wykonawców to jeden z etapów samorządowych projektów. Brakuje im koordynacji prac i wsparcia władz centralnych oraz danych o infrastrukturze TP. Tempo budowy sieci skrytykowała NIK, alarmując, że Polska może stracić 1 mld euro unijnej dotacji.

Pomorskie i lubuskie jako pierwsze wybrały wykonawców samorządowej infrastruktury szerokopasmowego Internetu. W ostatnich tygodniach zamówienia publiczne na sieć rozpisały województwa warmińsko-mazurskie, lubelskie, podkarpackie i wielkopolskie, a w czwartek podlaskie (za 252 mln zł).

493 mln zł według szacunków Agencji Rozwoju Mazowsza wyda region na infrastrukturę

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama