Firma rozlicza się teraz z wydawcami prasy, a obsługe punktów sprzedaży przekazała już konkurencyjnemu Kolporterowi. W liście do wydawców spółka napisała, że liczy, iż uda się jej doprowadzić do zawarcia z nimi porozumienia pozasądowego. – Koszty niezbędne do pokrycia wydatków w trakcie postępowania sądowego mogłyby zostać przeznaczone wprost na rozliczania państwa zobowiązań – przekonuje Franpress w liście do wydawców.
Jako powód przekazania punktów Kolporterowi wydawcom podano m.in. kurczenie się obsługiwanej sieci sprzedaży, rosnące koszty obsługi punktów sprzedaży, a także to, że wydawcy prasy współpracowali z różnymi kolporterami na różnych warunkach handlowych.
Franpress jest według danych Izby Wydawców Prasy czwartym co do udziałów w rynku kolporterem prasy w Polsce (po Ruchu, Kolporterze i Garmond Press) – w lutym rozwoził 3,17 proc. nakładu prasy w Polsce do 4,6 tys. punktów sprzedaży.