MCI Management zainwestował w niemiecki e-sklep Windeln.de

Fundusz zainwestował w największy niemiecki e-sklep z towarami dla dzieci. Chce sprowadzić go do Polski.

Publikacja: 05.03.2013 02:24

Fundusz Venture Capital najwięcej zarabia w hossie. W bessie koncentruje się na budowie portfela inw

Fundusz Venture Capital najwięcej zarabia w hossie. W bessie koncentruje się na budowie portfela inwestycyjnego.

Foto: Rzeczpospolita

MCI Management objął udziały w niemieckiej spółce Windeln.de, która prowadzi sklep internetowy z artykułami dziecięcymi.

Windeln.de jest liderem w tym segmencie rynku internetowego za Odrą. Polska spółka wzięła udział w podwyższeniu kapitału w Windeln.de.

Papiery, oprócz MCI Management i Investoren 360° Capital Partners, nabyli też dotychczasowi udziałowcy: Acton i DN Capital. Wszyscy ci inwestorzy wsparli niemiecką spółkę kwotą 15 mln euro. Nie wiadomo jaki był wkład giełdowego funduszu. – Byliśmy największym inwestorem w tej rundzie podwyższenia kapitału – mówi Tomasz Czechowicz, prezes MCI Management.

Przypomina, że zgodnie z przyjętą rok temu strategią fundusz koncentruje się na inwestycjach w Europie Środkowo-Wschodniej i Turcji. Szuka podmiotów, które mają szanse rozwinąć działalność w całym regionie i następnie zostać przejęte przez inwestorów branżowych.

– Wierzymy, że niemieckie firmy e-commerce są doskonale przygotowane do ekspansji w regionie. Na tym rynku powstało już kilka podmiotów, które są liderami w naszej części kontynentu – twierdzi Czechowicz. Zwraca uwagę, że fundusz ma już w portfelu nabytą w 2012 r., niemiecką spółkę 21Diamonds.com, która prowadzi sklep internetowy z biżuterią.

Windeln.de rozpoczął działalność operacyjną jesienią 2010 r. W 2011 r. miał już 7 mln euro przychodów. W 2012 r. było to 27,1 mln euro. Plan na ten rok zakłada już 70,6 mln euro wpływów.

Firma sprzedaje produkty FMCG dla dzieci (np. pieluchy i jedzenie), a także wózki, elektroniczne nianie itp.

– Mamy w katalogu ponad 20 tys. artykułów w 72 kategoriach dla dzieci do czwartego roku życia – wskazuje Konstantin Urban, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Windeln.de. Twierdzi, że średnia wartość koszyka zakupów wynosi obecnie już 70 euro. Na starcie było to ok. 47 euro.

Niemiecka firma chce wydać pieniądze na rozwój działalności w innych krajach regionu. Wiosną planuje uruchomić sprzedaż w Szwajcarii. W kolejnych miesiącach zacznie sprzedawać w Polsce i Czechach. Oba rynki będą obsługiwane z centralnego magazynu w Erfurcie.

– Polska to duża, szybko rosnąca gospodarka – tłumaczy Urban. Zwraca uwagę, że w Polsce przez Internet na razie sprzedaje się np. ok. 2 proc. pieluszek. W Korei jest to 80 proc. Polski rynek sprzedaży online art. dziecięcych (higienicznych) rośnie o 30–40 proc.

Przedstawiciel Windeln.de sygnalizuje, że w przyszłości sklep chce wejść do kolejnych państw europejskich, w tym Holandii i Włoch.

MCI Management objął udziały w niemieckiej spółce Windeln.de, która prowadzi sklep internetowy z artykułami dziecięcymi.

Windeln.de jest liderem w tym segmencie rynku internetowego za Odrą. Polska spółka wzięła udział w podwyższeniu kapitału w Windeln.de.

Pozostało 89% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie