Reklama
Rozwiń
Reklama

MCI Management zainwestował w niemiecki e-sklep Windeln.de

Fundusz zainwestował w największy niemiecki e-sklep z towarami dla dzieci. Chce sprowadzić go do Polski.

Publikacja: 05.03.2013 02:24

Fundusz Venture Capital najwięcej zarabia w hossie. W bessie koncentruje się na budowie portfela inw

Fundusz Venture Capital najwięcej zarabia w hossie. W bessie koncentruje się na budowie portfela inwestycyjnego.

Foto: Rzeczpospolita

MCI Management objął udziały w niemieckiej spółce Windeln.de, która prowadzi sklep internetowy z artykułami dziecięcymi.

Windeln.de jest liderem w tym segmencie rynku internetowego za Odrą. Polska spółka wzięła udział w podwyższeniu kapitału w Windeln.de.

Papiery, oprócz MCI Management i Investoren 360° Capital Partners, nabyli też dotychczasowi udziałowcy: Acton i DN Capital. Wszyscy ci inwestorzy wsparli niemiecką spółkę kwotą 15 mln euro. Nie wiadomo jaki był wkład giełdowego funduszu. – Byliśmy największym inwestorem w tej rundzie podwyższenia kapitału – mówi Tomasz Czechowicz, prezes MCI Management.

Przypomina, że zgodnie z przyjętą rok temu strategią fundusz koncentruje się na inwestycjach w Europie Środkowo-Wschodniej i Turcji. Szuka podmiotów, które mają szanse rozwinąć działalność w całym regionie i następnie zostać przejęte przez inwestorów branżowych.

– Wierzymy, że niemieckie firmy e-commerce są doskonale przygotowane do ekspansji w regionie. Na tym rynku powstało już kilka podmiotów, które są liderami w naszej części kontynentu – twierdzi Czechowicz. Zwraca uwagę, że fundusz ma już w portfelu nabytą w 2012 r., niemiecką spółkę 21Diamonds.com, która prowadzi sklep internetowy z biżuterią.

Reklama
Reklama

Windeln.de rozpoczął działalność operacyjną jesienią 2010 r. W 2011 r. miał już 7 mln euro przychodów. W 2012 r. było to 27,1 mln euro. Plan na ten rok zakłada już 70,6 mln euro wpływów.

Firma sprzedaje produkty FMCG dla dzieci (np. pieluchy i jedzenie), a także wózki, elektroniczne nianie itp.

– Mamy w katalogu ponad 20 tys. artykułów w 72 kategoriach dla dzieci do czwartego roku życia – wskazuje Konstantin Urban, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Windeln.de. Twierdzi, że średnia wartość koszyka zakupów wynosi obecnie już 70 euro. Na starcie było to ok. 47 euro.

Niemiecka firma chce wydać pieniądze na rozwój działalności w innych krajach regionu. Wiosną planuje uruchomić sprzedaż w Szwajcarii. W kolejnych miesiącach zacznie sprzedawać w Polsce i Czechach. Oba rynki będą obsługiwane z centralnego magazynu w Erfurcie.

– Polska to duża, szybko rosnąca gospodarka – tłumaczy Urban. Zwraca uwagę, że w Polsce przez Internet na razie sprzedaje się np. ok. 2 proc. pieluszek. W Korei jest to 80 proc. Polski rynek sprzedaży online art. dziecięcych (higienicznych) rośnie o 30–40 proc.

Przedstawiciel Windeln.de sygnalizuje, że w przyszłości sklep chce wejść do kolejnych państw europejskich, w tym Holandii i Włoch.

MCI Management objął udziały w niemieckiej spółce Windeln.de, która prowadzi sklep internetowy z artykułami dziecięcymi.

Windeln.de jest liderem w tym segmencie rynku internetowego za Odrą. Polska spółka wzięła udział w podwyższeniu kapitału w Windeln.de.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama