MCI Management zainwestował w niemiecki e-sklep Windeln.de

Fundusz zainwestował w największy niemiecki e-sklep z towarami dla dzieci. Chce sprowadzić go do Polski.

Publikacja: 05.03.2013 02:24

Fundusz Venture Capital najwięcej zarabia w hossie. W bessie koncentruje się na budowie portfela inw

Fundusz Venture Capital najwięcej zarabia w hossie. W bessie koncentruje się na budowie portfela inwestycyjnego.

Foto: Rzeczpospolita

MCI Management objął udziały w niemieckiej spółce Windeln.de, która prowadzi sklep internetowy z artykułami dziecięcymi.

Windeln.de jest liderem w tym segmencie rynku internetowego za Odrą. Polska spółka wzięła udział w podwyższeniu kapitału w Windeln.de.

Papiery, oprócz MCI Management i Investoren 360° Capital Partners, nabyli też dotychczasowi udziałowcy: Acton i DN Capital. Wszyscy ci inwestorzy wsparli niemiecką spółkę kwotą 15 mln euro. Nie wiadomo jaki był wkład giełdowego funduszu. – Byliśmy największym inwestorem w tej rundzie podwyższenia kapitału – mówi Tomasz Czechowicz, prezes MCI Management.

Przypomina, że zgodnie z przyjętą rok temu strategią fundusz koncentruje się na inwestycjach w Europie Środkowo-Wschodniej i Turcji. Szuka podmiotów, które mają szanse rozwinąć działalność w całym regionie i następnie zostać przejęte przez inwestorów branżowych.

– Wierzymy, że niemieckie firmy e-commerce są doskonale przygotowane do ekspansji w regionie. Na tym rynku powstało już kilka podmiotów, które są liderami w naszej części kontynentu – twierdzi Czechowicz. Zwraca uwagę, że fundusz ma już w portfelu nabytą w 2012 r., niemiecką spółkę 21Diamonds.com, która prowadzi sklep internetowy z biżuterią.

Windeln.de rozpoczął działalność operacyjną jesienią 2010 r. W 2011 r. miał już 7 mln euro przychodów. W 2012 r. było to 27,1 mln euro. Plan na ten rok zakłada już 70,6 mln euro wpływów.

Firma sprzedaje produkty FMCG dla dzieci (np. pieluchy i jedzenie), a także wózki, elektroniczne nianie itp.

– Mamy w katalogu ponad 20 tys. artykułów w 72 kategoriach dla dzieci do czwartego roku życia – wskazuje Konstantin Urban, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Windeln.de. Twierdzi, że średnia wartość koszyka zakupów wynosi obecnie już 70 euro. Na starcie było to ok. 47 euro.

Niemiecka firma chce wydać pieniądze na rozwój działalności w innych krajach regionu. Wiosną planuje uruchomić sprzedaż w Szwajcarii. W kolejnych miesiącach zacznie sprzedawać w Polsce i Czechach. Oba rynki będą obsługiwane z centralnego magazynu w Erfurcie.

– Polska to duża, szybko rosnąca gospodarka – tłumaczy Urban. Zwraca uwagę, że w Polsce przez Internet na razie sprzedaje się np. ok. 2 proc. pieluszek. W Korei jest to 80 proc. Polski rynek sprzedaży online art. dziecięcych (higienicznych) rośnie o 30–40 proc.

Przedstawiciel Windeln.de sygnalizuje, że w przyszłości sklep chce wejść do kolejnych państw europejskich, w tym Holandii i Włoch.

MCI Management objął udziały w niemieckiej spółce Windeln.de, która prowadzi sklep internetowy z artykułami dziecięcymi.

Windeln.de jest liderem w tym segmencie rynku internetowego za Odrą. Polska spółka wzięła udział w podwyższeniu kapitału w Windeln.de.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy