Miesięcznie z tabletów jest na świecie realizowane już 8 proc. całego internetowego ruchu, podczas gdy ze smartfonów: 7 proc. – wynika z najnowszego Adobe Digital Index. Firma przeanalizowała, a jakich urządzeń wchodzono do Internetu na ponad tysiąc witryn (pod lupę wziętych został ponad miliard wejść do sieci). – To robi wrażenie, jeśli weźmie się pod uwagę, że tablety trafiły na rynek dopiero trzy lata temu – komentuje Tyler White, analityk Adobe, na swoim służbowym blogu.

Według danych IDC, w ubiegłym roku na rynek trafiły 722,4 mln smartfonów i 128,3 mln tabletów.– Smartfony są znacznie bardziej popularne, ale to tablet jest urządzeniem idealnym do surfowania po sieci. Niezależnie od tego czy chodzi o zwykłe chodzenie po sieci, oglądanie wideo czy kupowanie w Internecie, statystyczny internauta wchodzi na 70 proc. stron więcej podczas jednej wizyty w Internecie, jeśli korzysta z tabletu w porównaniu  ze smartfonem  – podaje firma.

Gros wejść - 84 proc. - wciąż jest realizowane z komputerów stacjonarnych i przenośnych, takich jak laptopy i notebooki.

W Polsce, jak wynika z danych przygotowanych przez Gemiusa dla „Rz", przewaga wciąż jest po stronie smartfonów. . Z komputerów w ciągu miesiąca realizowanych jest w tu ponad 50 mld odsłon, z komórek: 1 mld, a z tabletów: ponad 300 mln. - Od 5-6 lat obserwujemy, że udział ruchu generowanego z urządzeń non-PC rośnie. Widać też, że Polacy coraz chętniej zamieniają starsze modele telefonów na smartfony i tablety. Obecnie ruch z tych urządzeń wynosi ok. 3-4 proc., ale biorąc pod uwagę, że rośnie w tempie kilkuset procent rocznie, za rok może wynosić już nawet kilkanaście – komentował „Rz" te wyniki Krzysztof Rosiński, kierownik ds. badań i rozwoju w Gemius.