Nju.mobile budzi rynek

Kolejni operatorzy komórkowi modyfikują taryfy kierowane do młodych osób

Publikacja: 07.05.2013 05:59

Nju.mobile budzi rynek

Foto: spółka

Od pierwszych dni maja działa nowa marka komórkowa kierowana do młodych osób – White Mobile. Dziś ofertę przedstawi uruchomiona w ub.r. przez Łukasza Wejcherta sieć Virgin Mobile. Do zmian szykuje się Heyah, najstarszy tego typu projekt, realizowany przez Polską Telefonię Cyfrową (T-Mobile Polska).

Choć wszyscy ci operatorzy zapewniają, że ich wiosenna aktywność nie ma związku z pojawieniem się sieci nju.mobile (własność Orange Polska), to moment, jaki wybrały sobie na ogłoszenie debiutów i nowości, raczej nie jest przypadkowy.

Jako pierwszy na ofertę nju.mobile odpowiedział operator sieci Play. Konstrukcja taryf nowego gracza wprowadzająca nowy pułap ryczałtu komórkowego (29 zł za nielimitowane rozmowy) wywołała do tablicy pierwszego operatora, który wprowadził no-limit.  Następnego dnia po starcie nju.mobile pojawiły się w reklamy marki działającej sieci Play – Red Bull Mobile – proponującej  analogiczną konstrukcję za 29,5 zł. Jak przekonują przedstawiciele Playa, dla operatora ważne było, aby dać natychmiastową odpowiedź marketingową na pojawiające się w reklamach telewizyjnych nju.mobile 29 zł.

Z naszych informacji wynika, że w zależności od efektów wejścia na rynek marki nju.mobile Play może zareagować jeszcze raz, i tym razem zdecydowanie. Nie wydarzy się to jednak raczej wcześniej niż w czerwcu, gdy będzie mógł ocenić wpływ nju.mobile na swoją sprzedaż.

Nie chodzi zresztą tylko o nowego gracza, ale też o to, jak silnie postanowi odpowiedzieć na jego ofertę najstarsza młodzieżowa marka komórkowa Heyah, oraz to, co zrobi adresująca usługi do podobnego odbiorcy Virgin Mobile.

Tani SMS, darmowy Internet

Udało nam się dowiedzieć, co dziś wieczorem zaprezentuje ten ostatni operator (działa jako wirtualny operator na infrastrukturze Playa). Od 8 maja wystartuje z kampanią pod hasłem „Bez kompromisów", w której – śladem nju.mobile – będzie walczyć z elementami przeszkadzającymi użytkownikom. Na pierwszy ogień pójdzie cena SMS, która zostanie mocno ścięta – zapowiada Marcin Wieczorkowski, szef marketingu w Virgin Mobile. Obecnie cennikowo wynosi ona 12 gr za wiadomość tekstową. Operator będzie też premiował doładowujących telefon darmowym Internetem z lejkiem. Virgin kończy więc z odgórnym profilowaniem klientów, pozwalając każdemu na użytkowanie usług o najlepszej konstrukcji.

– Nasza konstrukcja była gotowa, zanim wystartował nju.mobile, tyle że jako operator wirtualny jesteśmy uzależnieni od procedur operatora infrastrukturalnego – mówi Wieczorkowski.

Dać młodym zarobić

Podobnie było z White Mobile, marką komórkową, którą – korzystając z infrastruktury Polkomtelu (Plus) – wprowadziła właśnie firma Telestrada. Cennik White Mobile ma datę 15 stycznia. Marka wyszła z ofertą do konsumentów kilka dni temu. Jak mówi Jacek Lichota, prezes Telestrady, sprzedały się już wszystkie przygotowane na debiut startery. – Było ich tysiąc. Kolejne będą w dystrybucji za tydzień – cieszy się Lichota, choć podkreśla, że Telestrada nie ma ustalonych celów, jeśli chodzi o liczbę użytkowników. – Pomysł się sprawdzi albo nie.  Nie sposób tego ocenić. Ten rynek jest trudny – mówi prezes Telestrady. – Istota naszej oferty polega na budowie grupy użytkowników zaangażowanych – mówi Jacek Lichota.

Koncept White Mobile polega bowiem, jak np. w przypadku amerykańskiego Amwaya, na budowie drzewa powiązań.  White Mobile wynagradza osoby, które wciągną do sieci kolejnych użytkowników. Na trudnym rynku pracy pomysł wydaje się trafiony. Tym bardziej że operator oferuje nie tylko bonusy w postaci darmowej komunikacji, ale też gotówkę.

Z punktu widzenia Telestrady, właściciela White Mobile, projekt ten to próba wejścia w  rosnący segment młodych konsumentów. Do tej pory Telestrada znana była głównie osobom w grupie wiekowej 50 plus, kupującym usługi telefonii stacjonarnej.

Najmniej wiemy o kolejnych planowanych ruchach okrzepłej wśród młodzieży marki Heyah. Miała pochwalić się nową ofertą po długim weekendzie. Niewykluczone więc, że stanie się to w tym tygodniu, ale przedstawiciele sieci nie chcieli tego potwierdzić.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie