Od pierwszych dni maja działa nowa marka komórkowa kierowana do młodych osób – White Mobile. Dziś ofertę przedstawi uruchomiona w ub.r. przez Łukasza Wejcherta sieć Virgin Mobile. Do zmian szykuje się Heyah, najstarszy tego typu projekt, realizowany przez Polską Telefonię Cyfrową (T-Mobile Polska).
Choć wszyscy ci operatorzy zapewniają, że ich wiosenna aktywność nie ma związku z pojawieniem się sieci nju.mobile (własność Orange Polska), to moment, jaki wybrały sobie na ogłoszenie debiutów i nowości, raczej nie jest przypadkowy.
Jako pierwszy na ofertę nju.mobile odpowiedział operator sieci Play. Konstrukcja taryf nowego gracza wprowadzająca nowy pułap ryczałtu komórkowego (29 zł za nielimitowane rozmowy) wywołała do tablicy pierwszego operatora, który wprowadził no-limit. Następnego dnia po starcie nju.mobile pojawiły się w reklamy marki działającej sieci Play – Red Bull Mobile – proponującej analogiczną konstrukcję za 29,5 zł. Jak przekonują przedstawiciele Playa, dla operatora ważne było, aby dać natychmiastową odpowiedź marketingową na pojawiające się w reklamach telewizyjnych nju.mobile 29 zł.
Z naszych informacji wynika, że w zależności od efektów wejścia na rynek marki nju.mobile Play może zareagować jeszcze raz, i tym razem zdecydowanie. Nie wydarzy się to jednak raczej wcześniej niż w czerwcu, gdy będzie mógł ocenić wpływ nju.mobile na swoją sprzedaż.
Nie chodzi zresztą tylko o nowego gracza, ale też o to, jak silnie postanowi odpowiedzieć na jego ofertę najstarsza młodzieżowa marka komórkowa Heyah, oraz to, co zrobi adresująca usługi do podobnego odbiorcy Virgin Mobile.