Ustawa pod nazwą Marketplace Fairness Act została przegłosowana w Senacie i pozwala 45 stanom na wprowadzenie dodatkowego podatku dla e-handlowców. Celem ustawy jest zmuszenie największych internetowych sprzedawców aby płacili podatki tam, gdzie dochodzi do transakcji. Powszechną praktyką było bowiem budowanie centrów dystrybucyjnych tylko w stanach o najbardziej liberalnych przepisach podatkowych, aby maksymalnie ograniczyć ich wysokość.  Zgodnie z projektem ustawy jeśli firma zrealizuje w jednym stanie co najmniej 1 mln dol. obrotu z e-handlu, wówczas w nim musi zapłacić lokalny podatek.

Autorzy projektu dodatkowo argumentują, że ustawa może pomóc lokalnym firmom, sprzedającym głównie w tradycyjnych sklepach. Jeśli projekt zostanie przyjęty w obecnym kształcie przez Izbę Reprezentantów to może przynieść władzom stanowym ok. 12 mld dol. dodatkowych wpływów. Z badań wśród klientów wynika, że jeśli podatek zostanie wprowadzony co oczywiście przełoży się na wzrost cen, to będą częściej kupować w tradycyjnych sklepach.