Reklama

Rupert Murdoch sprzedał 33 lokalne wydawnictwa

Kontrolowany przez Ruperta Murdocha koncern medialny News Corp poinformował o sprzedaży 33 lokalnych publikacji wychodzących w USA. Nabywcą jest fundusz hedgingowy Fortress Investment Group.

Publikacja: 04.09.2013 18:55

Rupert Murdoch sprzedał 33 lokalne wydawnictwa

Foto: Bloomberg

Finansowych szczegółów transakcji nie podano. Wszystkie tytuły były częścią Dow Jones Local Media Group, którą Murdoch kupił w 2007 roku w pakiecie przejmując kontrolę nad Dow Jonesem, wydawcą "Wall Street Journal".

Wydawaniem przejętych wydawnictw zajmie się GateHouse Media, sieć ponad 400 lokalnych tytułów rozsianych po całych Stanach, którą także kontroluje Fortress Investment Group.

Dow Jones Local Media Group (dawniej  Ottaway Newspapers Inc.) wydaje główne dzienniki i tygodniki w miastach i miasteczkach USA liczących od kilkunatu do kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców. Do największych należą "Cape Cod Times" z Massachusetts "The Record" w Kalifornii oraz "The Pocono Record" z Pensylwanii. W skład grupy wchodzą także serwisy internetowe i lokalne publikacje reklamowe.

Według nieoficjalnych doniesień Murdoch już dawno chciał pozbyć się bagażu lokalnych tytułów. Na przeszkodzie stanęła recesja i nakładający się na nią kryzys na rynku prasy codziennej. Dopiero w ostatnich miesiącach rynek fuzji i akwizycji w tym sektorze mediów ożywił się i przejęciem Dow Jones Local zainteresowało się kilku potencjalnych nabywców. Dla News Corp. motywacją do przyspieszenia transakcji był także podział koncernu na dwie części – wydawniczą i rozrywkową.

Aby poprawić wyniki części wydawniczej nowego News Corp. Murdoch zamierza pozbywać się tytułów nie rokujących najlepiej. Według Roberta Thomsona, dyrektora wykonawczego News Corp. sprzedane gazety "nie były strategicznie związane z wyłaniającym się modelem nowej spółki".

Reklama
Reklama

Sprzedaż lokalnych gazet Dow Jonesa to kolejny przejaw zmian na rynku wydawniczym w USA. W ostatnich miesiącach właścicieli zmieniły między innymi takie tytuły jak "Boston Globe" i "Washington Post". Ten ostatni dziennik kupił założyciel sklepu internetowego Amazon.com Jeff Bezos za 250 milionów dolarów. Niemal wszystkie gazety w USA poszukują wciąż nowego modelu biznesowego, który pozwalałby na wykorzystywanie z zyskiem różnych platform przekazu – od tradycyjnego papierowego wydania, poprzez internet po urządzenia mobilne.

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku

Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Media
Zmiany w strukturze własności Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
Kto przejmie właściciela TVN? Trzy oferty na Warner Bros Discovery na stole
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama