UOKiK: Polskapresse może przejąć Media Regionalne

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na przejęcie Mediów Regionalnych przez Polskapresse – poinformowały firmy. Jest jednak jeden warunek.

Publikacja: 25.10.2013 14:01

UOKiK: Polskapresse może przejąć Media Regionalne

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

- Decyzja została uwarunkowana sprzedażą przez Polskapresse w terminie 12 miesięcy przedsiębiorstwa związanego z wydawaniem gazety „Dziennik Wschodni" (Lublin) oraz prowadzeniem serwisów dziennik-wschodni.pl i e-dziennikwschodni.pl, jak również zapewnieniem do czasu tej sprzedaży dotychczasowego charakteru, odpowiedniej rozpoznawalności i dostępności ww. gazety oraz serwisów internetowych – podaje Polskapresse.

Firma zakłada, że ostateczną umowę przejęcia mediów Regionalnych od brytyjskiej grupy Mecom uda się podpisać do końca tego miesiąca.

Decyzja UOKIK oznacza, że gazety regionalne wydawane dotąd przez dwóch największych rynkowych graczy, trafią do jednego właściciela. Polskapresse to należący do niemieckiej grupy Verlagsgruppe Passau wydawca dziewięciu gazet regionalnych ukazujących się pod wspólnym logo „Polska" (m.in. „Dziennik Bałtycki", „Głos Wielkopolski" czy „Dziennik Zachodni") i bezpłatnej gazety „Nasze Miasto".

Działające w tym samym obszarze co Polskapresse Media Regionalne to z kolei m.in. wydawca dziewięciu regionalnych dzienników (m.in. „Gazety Pomorskiej", „Dziennika Wschodniego" i  „Nowej Trybuny Opolskiej" i pięciu tygodników, pięciu drukarni i 50 serwisów internetowych.

Jak podał Mecom, w 2012 roku przychody Mediów Regionalnych wyniosły 49,4 mln euro ( przy 58,5 mln euro rok wcześniej). Zysk spółki przed opodatkowaniem oraz wpływem transakcji wewnątrzgrupowych wynosił 0,3 mln euro w 2012 r. (przy 0,1 mln euro w 2011 r.).

Reklama
Reklama

Wycofujący się z Polski powoli Mecom szacował, że sprzedaż Mediów Regionalnych i Radia Gra otrzyma 88 mln zł.

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama