Reklama
Rozwiń
Reklama

Dziewiętnastu chętnych do nowego multipleksu

Nadawca Pulsu i Pulsu 2 oraz Platforma Mediowa Point Group zamykają listę firm, które zgłosiły zainteresowanie uruchomieniem nowego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej

Publikacja: 29.11.2013 17:00

Dziewiętnastu chętnych do nowego multipleksu

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik SM Sławomir Mielnik

Łącznie chętnych do nowego multipleksu zgłosiło się w rozpisanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej konsultacjach 19. Dziś urząd podsumował cały proces.

Już po zamknięciu pocztą dotarły opinie ITI Neovision (właściciel platformy nc+), firmy Uplink Krzysztof Zagórski, a także – to nowość – Platformy Mediowej Point Group (od dawna chce mieć telewizję, zabierała już głos w podobnych konsultacjach) oraz od nadającej już na drugim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej dwa kanały (Puls i Puls 2) Telewizji Puls. - Na podstawie przeprowadzonej analizy prezes UKE stwierdził, że zgłoszone zainteresowanie przekroczyło dostępne zasoby częstotliwości. Wobec tego konieczne będzie wyłonienie w drodze konkursu podmiotu, na rzecz którego dokonana zostanie rezerwacja częstotliwości dla nowego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej – podał urząd, informując też w końcu oficjalnie to, co branża podejrzewała od początku, że cały proces zainicjował Emitel (spółka nadająca stacje nadawane cyfrowo naziemnie), zgłaszając się do UKE z chęcią wykorzystania częstotliwości z zakresu 174-230 MHz z tzw. pasma trzeciego. W tej sytuacji UKE był zobowiązany do zapytania rynku czy są na nim inne zainteresowane tym dobrem firmy. - Prezes UKE przystąpi do opracowania i uzgodnienia z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji projektu dokumentacji konkursowej oraz trybu postępowania, na podstawie którego wyłoniony zostanie operator nowego multipleksu DVB-T  - podaje urząd.

Jak już podawała „Rz", nowy konkurs to perspektywa kilku miesięcy, więc na pewno nie zostanie już rozpisany w tym roku.

Pełna lista firma, które zgłosiły zainteresowanie uruchomieniem kolejnego multipleksu naziemnej TV cyfrowej:

Agora

Alvernia Studios

Reklama
Reklama

BCAST

Discovery Polska

Emitel (inicjator procesu)

INFO-TV-FM

ITI Neovision

Kino Polska TV

Reklama
Reklama

Michał Winnicki Entertainment

Platforma Mediowa Point Group

Pressmedial

RDF2

Telestar

Telewizja Polska

Reklama
Reklama

Telewizja Puls

TVR

TVS

UPLINK Krzysztof Zagórski

Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe

Łącznie chętnych do nowego multipleksu zgłosiło się w rozpisanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej konsultacjach 19. Dziś urząd podsumował cały proces.

Już po zamknięciu pocztą dotarły opinie ITI Neovision (właściciel platformy nc+), firmy Uplink Krzysztof Zagórski, a także – to nowość – Platformy Mediowej Point Group (od dawna chce mieć telewizję, zabierała już głos w podobnych konsultacjach) oraz od nadającej już na drugim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej dwa kanały (Puls i Puls 2) Telewizji Puls. - Na podstawie przeprowadzonej analizy prezes UKE stwierdził, że zgłoszone zainteresowanie przekroczyło dostępne zasoby częstotliwości. Wobec tego konieczne będzie wyłonienie w drodze konkursu podmiotu, na rzecz którego dokonana zostanie rezerwacja częstotliwości dla nowego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej – podał urząd, informując też w końcu oficjalnie to, co branża podejrzewała od początku, że cały proces zainicjował Emitel (spółka nadająca stacje nadawane cyfrowo naziemnie), zgłaszając się do UKE z chęcią wykorzystania częstotliwości z zakresu 174-230 MHz z tzw. pasma trzeciego. W tej sytuacji UKE był zobowiązany do zapytania rynku czy są na nim inne zainteresowane tym dobrem firmy. - Prezes UKE przystąpi do opracowania i uzgodnienia z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji projektu dokumentacji konkursowej oraz trybu postępowania, na podstawie którego wyłoniony zostanie operator nowego multipleksu DVB-T  - podaje urząd.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama