Dziewiętnastu chętnych do nowego multipleksu

Nadawca Pulsu i Pulsu 2 oraz Platforma Mediowa Point Group zamykają listę firm, które zgłosiły zainteresowanie uruchomieniem nowego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej

Publikacja: 29.11.2013 17:00

Dziewiętnastu chętnych do nowego multipleksu

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik SM Sławomir Mielnik

Łącznie chętnych do nowego multipleksu zgłosiło się w rozpisanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej konsultacjach 19. Dziś urząd podsumował cały proces.

Już po zamknięciu pocztą dotarły opinie ITI Neovision (właściciel platformy nc+), firmy Uplink Krzysztof Zagórski, a także – to nowość – Platformy Mediowej Point Group (od dawna chce mieć telewizję, zabierała już głos w podobnych konsultacjach) oraz od nadającej już na drugim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej dwa kanały (Puls i Puls 2) Telewizji Puls. - Na podstawie przeprowadzonej analizy prezes UKE stwierdził, że zgłoszone zainteresowanie przekroczyło dostępne zasoby częstotliwości. Wobec tego konieczne będzie wyłonienie w drodze konkursu podmiotu, na rzecz którego dokonana zostanie rezerwacja częstotliwości dla nowego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej – podał urząd, informując też w końcu oficjalnie to, co branża podejrzewała od początku, że cały proces zainicjował Emitel (spółka nadająca stacje nadawane cyfrowo naziemnie), zgłaszając się do UKE z chęcią wykorzystania częstotliwości z zakresu 174-230 MHz z tzw. pasma trzeciego. W tej sytuacji UKE był zobowiązany do zapytania rynku czy są na nim inne zainteresowane tym dobrem firmy. - Prezes UKE przystąpi do opracowania i uzgodnienia z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji projektu dokumentacji konkursowej oraz trybu postępowania, na podstawie którego wyłoniony zostanie operator nowego multipleksu DVB-T  - podaje urząd.

Jak już podawała „Rz", nowy konkurs to perspektywa kilku miesięcy, więc na pewno nie zostanie już rozpisany w tym roku.

Pełna lista firma, które zgłosiły zainteresowanie uruchomieniem kolejnego multipleksu naziemnej TV cyfrowej:

Agora

Alvernia Studios

BCAST

Discovery Polska

Emitel (inicjator procesu)

INFO-TV-FM

ITI Neovision

Kino Polska TV

Michał Winnicki Entertainment

Platforma Mediowa Point Group

Pressmedial

RDF2

Telestar

Telewizja Polska

Telewizja Puls

TVR

TVS

UPLINK Krzysztof Zagórski

Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe

Łącznie chętnych do nowego multipleksu zgłosiło się w rozpisanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej konsultacjach 19. Dziś urząd podsumował cały proces.

Już po zamknięciu pocztą dotarły opinie ITI Neovision (właściciel platformy nc+), firmy Uplink Krzysztof Zagórski, a także – to nowość – Platformy Mediowej Point Group (od dawna chce mieć telewizję, zabierała już głos w podobnych konsultacjach) oraz od nadającej już na drugim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej dwa kanały (Puls i Puls 2) Telewizji Puls. - Na podstawie przeprowadzonej analizy prezes UKE stwierdził, że zgłoszone zainteresowanie przekroczyło dostępne zasoby częstotliwości. Wobec tego konieczne będzie wyłonienie w drodze konkursu podmiotu, na rzecz którego dokonana zostanie rezerwacja częstotliwości dla nowego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej – podał urząd, informując też w końcu oficjalnie to, co branża podejrzewała od początku, że cały proces zainicjował Emitel (spółka nadająca stacje nadawane cyfrowo naziemnie), zgłaszając się do UKE z chęcią wykorzystania częstotliwości z zakresu 174-230 MHz z tzw. pasma trzeciego. W tej sytuacji UKE był zobowiązany do zapytania rynku czy są na nim inne zainteresowane tym dobrem firmy. - Prezes UKE przystąpi do opracowania i uzgodnienia z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji projektu dokumentacji konkursowej oraz trybu postępowania, na podstawie którego wyłoniony zostanie operator nowego multipleksu DVB-T  - podaje urząd.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie