Światowe Centrum Badań nad Reklamą WARC podało właśnie pierwszą w tym roku prognozę dla globalnego rynku reklamy. Kolejnym najszybciej rosnącym medium po Internecie będzie kino (5,8 proc.), a następnym telewizja, która odnotuje wpływy reklamowe o 5 proc. wyższe niż w ubiegłym roku. Na plusie będzie też reklama zewnętrzna ( wzrost o 4,8 proc.) i radio: 2,3 proc. Najbardziej – o 2,7 proc. – spadną wpływy gazet. Magazyny stracą 2,3 proc. reklamowych przychodów.

W podziale na kraje najszybciej rosnąć będą Chiny: o 11, 2 proc. Kolejne będą Indie ( 11 proc. wzrostu), Rosja (10,7 proc.) i Brazylia: 10,4 proc. W USA przychody z reklam będą o 4 proc. wyższe niż przed rokiem.

Bardzo podobne są analogiczne prognozy sieci domów mediowych ZenithOptimedia. Według nich w 2014 rynek reklamy wzrośnie o 5,3 proc i będzie wart 532 mld dol. Oznacza to podwyższenie poprzedniej prognozy o 0,2 pkt proc., na co wpłynęły oznaki ożywienia w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Węgrzech, Polsce, Australii i Meksyku oraz odbicia się od dna gospodarki Hiszpanii. - W 2015 i 2016 roku globalne wydatki na reklamę będą rosły o 5,8 proc., napędzane rozwojem technologii mobilnych oraz dzięki stabilnemu wzrostowi gospodarczemu w Europie i trzem wielkim wydarzeniom medialnym – Zimowym Igrzyskom Olimpijskim, Mistrzostwom Świata w Piłce Nożnej oraz wyborom do amerykańskiego kongresu – podawał ZOG.