W I kwartale tego roku popyt na urządzenia tego typu skoczył o 19 proc., do poziomu 57,6 mln sztuk (w I kwartale 2013 r. dynamika sięgała 83 proc.).

Najmocniej zyskują urządzenia wyposażone w system operacyjny Android. System firmy Google zwiększył udziały rynkowe z 53 do 65,8 proc. Niszowy Windows utrzymał swoją pozycję z udziałem na poziomie 5,8 proc.

Z najnowszych danych Strategy Analytics wynika, że na popularności tracą natomiast iPady. Tablety Apple wyposażone w system iOS maja już tylko 28,4 proc. rynku, podczas gdy rok wcześniej dysponowały 40,3 proc.

Eksperci podkreślają, że w przypadku systemu operacyjnego od Google widać stałą tendencję wzrostową. Spodziewają się, że teraz zacznie zyskiwać również system Microsoftu. Wpływ ma mieć na to decyzja koncernu o oferowaniu programu Windows za darmo na tabletach powyżej 9 cali.