Jedna z trzech największych sieci telewizji kablowych w kraju - Multimedia Polska - zakończyła I kwartał 2014 r. ze 175,7 mln zł przychodów, 34 mln zł zysku operacyjnego i 12,6 mln zł zysku netto.
W porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej dane te - z wyjątkiem zysku operacyjnego, który był stabilny - oznaczają osłabienie. Przez pierwsze trzy miesiące 2013 r. Multimedia wypracowały bowiem 176,9 mln zł przychodów i 14,4 mln zł zysku netto.
Skorygowana EBITDA grupy, podstawa do wyceny, utrzymała się na poziomie około 91 mln zł, nawet nieznacznie rosnąc.
Kablówka, podobnie jak inni przedstawiciele branży rośnie głównie przez akwizycje i proponując klientom kolejne usługi. Liczba jednostek usługowych generujących przychody (w przybliżeniu liczba usług, RGU) grupy na koniec marca br. wyniosła 1,559 mln. Wzrosła tym samym o 23,5 tys. co grupa wyjaśnia przede wszystkim przejęciem firmy Teletronik (w grudniu ub.r.), ale również uruchomieniem usług telefonii komórkowych w modelu MVNO oraz organicznym rozwojem biznesu.
* 681 tys. to RGU telewizyjne (339,35 tys. analogowej, 341,6 tys. cyfrowe - pierwszy raz przeważają nad wychodzącym z użytku analogiem oraz 16,23 tys. IPTV). Dane te są wyższe o 13,36 tys. niż w na koniec grudnia.