W tym roku firmy wydadzą na reklamę na świecie 534 mld dol. (o 4,5 proc. więcej niż przed rokiem), a w przyszłym 560 mld dol. o 5 proc. więcej niż w tym – prognozuje GroupM, największa grupa komunikacyjna na świecie.

Najszybciej rosnącymi rynkami reklamowymi świata będą Indie, Brazylia, Rosja (choć w przypadku Rosji prognozy są obniżane w związku z niepewną sytuacją polityczna związaną z konfliktem na Ukrainie. Z kryzysu bardzo powoli wychodzą za to kraje Unii Europejskiej. Jak podaje Światowe Centrum Badań nad Reklamą WARC, w krajach strefy euro, które przynoszą 73 proc. całego rynku reklamy europejskiej, wydatki reklamowe wciąż będą w przyszłym roku 20 proc. niższe niż w 2007 roku.

Według domu mediowego ZenithOptimedia globalne wydatki reklamowe wzrosną w 2014 roku o 5,4 proc., a ich łączna wartość wyniesie na koniec roku 524 miliardy dolarów. W dwóch kolejnych latach rynek będzie rósł dalej o – odpowiednio: 5,7 proc. oraz 6,1 proc.

Światowe Centrum Badań nad reklamą WARC skorygowało niedawno w górę swoje ostatnie prognozy dla globalnego rynku reklamy. Według jego najnowszych szacunków wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 5,6 proc.