Według przedstawicieli UPS w efekcie włamania do systemów komputerowych firmy mogło dojść do kradzieży danych kart kredytowych i debetowych jej klientów, ich nazwisk, adresów pocztowych i e-mailowych. Cyberprzestępcy przeprowadzili operację pomiędzy 20 stycznia a 11 sierpnia tego roku.

UPS to jedna z największych na świecie firm zajmujących się przewozem przesyłek i logistyką. Rzeczniczka UPS, Chelsea Lee, w rozmowie z agencją Bloomberg powiedziała, że skala kradzieży danych może być ograniczona, ponieważ każdy z punktów sprzedaży detalicznej prowadzonych w ramach franczyzy działa niezależnie, a ich sieci nie są połączone z innymi punktami. – Takie rozwiązanie zdecydowanie pomogło – powiedziała Lee.

Kradzież danych z komputerów UPS jest już kolejnym z serii cyberataków wstrząsających w ostatnim czasie amerykańskimi firmami. Na liście poszkodowanych znajdują się m.in. sieć supermarketów Supervalu, zarządzająca szpitalami Community Health Systems oraz sieć handlowa Target Corp. Z tej ostatniej w ubiegłym roku hakerzy wykradli numery kart kredytowych i inne prywatne informacje dotyczące co najmniej 70 mln klientów firmy.