Reklama
Rozwiń
Reklama

Bertelsmann przejmuje konkurencję

Wydawnictwo Bertelsmann przejmuje wszystkie udziały w Gruner + Jahr.

Publikacja: 06.10.2014 14:04

Bertelsmann przejmuje konkurencję - Gruner + Jahr

Bertelsmann przejmuje konkurencję - Gruner + Jahr

Foto: Bloomberg

Niemiecki gigant wydawniczy Bertelsmann przejął ostatnie udziały w mniejszym konkurencie Gruner + Jahr, które jeszcze należały do rodzin założycieli wydawnictwa - Johna Jahra, Gerda Buceriusa i Richarda Grunera.

Koncern Bertelsman wykupił 25,1 proc. udziałów za nieujawnioną sumę. Według niemieckich mediów chodzi o "trzycyfrową milionową sumę". Koncern przejmie udziału z dniem 1 listopada tego roku.

Thomas Rabe, prezes Bertelsmanna powiedział, że przejęcie reszty udziałów to "kamień milowy" w strategicznych działaniach, których celem jest wzmocnienie filarów biznesowych wydawnictwa.

Wydawnictwo Gruner + Jahr, jest "problemem" koncernu Bertelsman - przypominają niemieckie media. Spada sprzedaż właściwie wszystkich pism wydawnictwa, do których należą, m.in.: Brigitte, Gala, Jamie, National Geographic Deutschland, Living at Home, Lufthansa Magazin, Stern. Obroty wydawnictwa spadły w pierwszej połowie tego roku o 100 tys. euro na 908 mln euro. Spadła także znacząco Ebitda - z 108 mln do 77 mln euro.

Bertelsmann chce za pomocą programu oszczędnościowego oraz cięcia stanowisk uratować wydawnictwo, które obecnie zatrudnia ponad 8500 osób. W ciągu 3 lat pracę ma stracić 400 osób zatrudnionych w Niemczech. Ma to dać oszczędności w wysokości 75 mln euro. Koncern chce też bardziej rozbudować część internetową, kosztem papierowej.

Reklama
Reklama

Wydawnictwo Gruner+Jahr Polska pod koniec 2013 roku zostało przejęte przez spółkę Burda Media.

Niemiecki gigant wydawniczy Bertelsmann przejął ostatnie udziały w mniejszym konkurencie Gruner + Jahr, które jeszcze należały do rodzin założycieli wydawnictwa - Johna Jahra, Gerda Buceriusa i Richarda Grunera.

Koncern Bertelsman wykupił 25,1 proc. udziałów za nieujawnioną sumę. Według niemieckich mediów chodzi o "trzycyfrową milionową sumę". Koncern przejmie udziału z dniem 1 listopada tego roku.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama