Reklama
Rozwiń
Reklama

Rok 2015 w mediach: czas ważnych decyzji

Sprzedaż TVN, wejście Netfliksa, nowe kanały naziemnej telewizji cyfrowej i decyzja o tym, co zrobić z tzw. drugą dywidendą cyfrową – to spodziewane wielkie wydarzenia nowego roku w branży mediowej.

Publikacja: 29.12.2014 02:20

Choć nie wszystko da się w mediach przewidzieć, w nadciągającym roku pewnych wydarzeń można się spod

Choć nie wszystko da się w mediach przewidzieć, w nadciągającym roku pewnych wydarzeń można się spodziewać z dużym prawdopodobieństwem.

Foto: Bloomberg

Choć nie wszystko da się  w mediach przewidzieć, w nadciągającym roku pewnych wydarzeń można się spodziewać z dużym prawdopodobieństwem. Przede wszystkim sprzedany może zostać za ponad 3 mld zł kontrolny pakiet udziałów w TVN, o który rywalizują tacy światowi giganci jak Discovery i Time Warner. – Spodziewamy się, że w I kwartale 2015 r. wyłonimy już potencjalnego kupującego – mówił niedawno Markus Tellenbach, prezes TVN.

Jeszcze ważniejsza dla telewizyjnej branży będzie decyzja, jaka zapadnie pod koniec roku na Światowej Konferencji Radiotelekomunikacyjnej w Genewie. Zostanie tam w końcu przesądzone, co z tzw. drugą dywidendą cyfrową, czyli na co zostaną przeznaczone częstotliwości radiowe odzyskane w czasie cyfryzowania naziemnej telewizji. Mogą trafić pod kolejne pakiety naziemnych stacji cyfrowych, czego chcieliby w Polsce nadawcy oraz Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, albo pod technologie szerokopasmowe, za czym optuje większość operatorów telekomunikacyjnych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama