Rok 2015 w mediach: czas ważnych decyzji

Sprzedaż TVN, wejście Netfliksa, nowe kanały naziemnej telewizji cyfrowej i decyzja o tym, co zrobić z tzw. drugą dywidendą cyfrową – to spodziewane wielkie wydarzenia nowego roku w branży mediowej.

Publikacja: 29.12.2014 02:20

Choć nie wszystko da się w mediach przewidzieć, w nadciągającym roku pewnych wydarzeń można się spod

Choć nie wszystko da się w mediach przewidzieć, w nadciągającym roku pewnych wydarzeń można się spodziewać z dużym prawdopodobieństwem.

Foto: Bloomberg

Choć nie wszystko da się  w mediach przewidzieć, w nadciągającym roku pewnych wydarzeń można się spodziewać z dużym prawdopodobieństwem. Przede wszystkim sprzedany może zostać za ponad 3 mld zł kontrolny pakiet udziałów w TVN, o który rywalizują tacy światowi giganci jak Discovery i Time Warner. – Spodziewamy się, że w I kwartale 2015 r. wyłonimy już potencjalnego kupującego – mówił niedawno Markus Tellenbach, prezes TVN.

Jeszcze ważniejsza dla telewizyjnej branży będzie decyzja, jaka zapadnie pod koniec roku na Światowej Konferencji Radiotelekomunikacyjnej w Genewie. Zostanie tam w końcu przesądzone, co z tzw. drugą dywidendą cyfrową, czyli na co zostaną przeznaczone częstotliwości radiowe odzyskane w czasie cyfryzowania naziemnej telewizji. Mogą trafić pod kolejne pakiety naziemnych stacji cyfrowych, czego chcieliby w Polsce nadawcy oraz Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, albo pod technologie szerokopasmowe, za czym optuje większość operatorów telekomunikacyjnych.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Nie żyje założyciel Money.pl Arkadiusz Osiak
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Media
Meta oskarżona o cenzurę. Zablokowała linki do gazety i felieton niezależnego dziennikarza
Media
Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi
Media
Rada Polskich Mediów reaguje na "ataki polityków partii rządzących na dziennikarzy"
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Media
Spotify znów podnosi ceny. Koniec z bezpłatnymi audiobookami