Reklama
Rozwiń
Reklama

Internauci bardziej niż reklamie wierzą znajomym

Użytkownicy Internetu za najbardziej godne zaufania źródła informacji na temat marek i produktów uważają rekomendacje znajomych, fora internetowe i strony producentów.

Publikacja: 02.03.2015 15:19

Użytkownicy Internetu za najbardziej godne zaufania źródła informacji na temat marek i produktów uwa

Użytkownicy Internetu za najbardziej godne zaufania źródła informacji na temat marek i produktów uważają rekomendacje znajomych, fora internetowe i strony producentów.

Foto: Bloomberg

Tak wynika z badania, jakie przeprowadziła firma IRCenter. Dopiero na czwartym miejscu uplasował się zamieszczający klasyczne reklamy środek przekazu i była to telewizja. Wskazało na nią 31 proc. osób, podczas rekomendacje znajomych uważa za najbardziej godne zaufania przy zdobywaniu opinii na temat marek i produktów aż 64 proc., fora internetowe odwiedza 46 proc., a witryny www. producentów: 40 proc.

- Co ciekawe, mimo braku zaufania do reklamy telewizyjnej, respondenci wciąż oglądają spoty pod warunkiem, że są one atrakcyjne, argumentując, że „to są śmieszne filmiki, np.: z Biedronki". Niektóre reklamy są oglądane w ten sam sposób, co generyczne filmiki wirusowe, a nie tak, jak tradycyjne przekazy reklamowe w telewizji – podaje IRCenter.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama