Reklama

Internauci bardziej niż reklamie wierzą znajomym

Użytkownicy Internetu za najbardziej godne zaufania źródła informacji na temat marek i produktów uważają rekomendacje znajomych, fora internetowe i strony producentów.

Publikacja: 02.03.2015 15:19

Użytkownicy Internetu za najbardziej godne zaufania źródła informacji na temat marek i produktów uwa

Użytkownicy Internetu za najbardziej godne zaufania źródła informacji na temat marek i produktów uważają rekomendacje znajomych, fora internetowe i strony producentów.

Foto: Bloomberg

Tak wynika z badania, jakie przeprowadziła firma IRCenter. Dopiero na czwartym miejscu uplasował się zamieszczający klasyczne reklamy środek przekazu i była to telewizja. Wskazało na nią 31 proc. osób, podczas rekomendacje znajomych uważa za najbardziej godne zaufania przy zdobywaniu opinii na temat marek i produktów aż 64 proc., fora internetowe odwiedza 46 proc., a witryny www. producentów: 40 proc.

- Co ciekawe, mimo braku zaufania do reklamy telewizyjnej, respondenci wciąż oglądają spoty pod warunkiem, że są one atrakcyjne, argumentując, że „to są śmieszne filmiki, np.: z Biedronki". Niektóre reklamy są oglądane w ten sam sposób, co generyczne filmiki wirusowe, a nie tak, jak tradycyjne przekazy reklamowe w telewizji – podaje IRCenter.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama