Internauci bardziej niż reklamie wierzą znajomym

Użytkownicy Internetu za najbardziej godne zaufania źródła informacji na temat marek i produktów uważają rekomendacje znajomych, fora internetowe i strony producentów.

Publikacja: 02.03.2015 15:19

Użytkownicy Internetu za najbardziej godne zaufania źródła informacji na temat marek i produktów uwa

Użytkownicy Internetu za najbardziej godne zaufania źródła informacji na temat marek i produktów uważają rekomendacje znajomych, fora internetowe i strony producentów.

Foto: Bloomberg

Tak wynika z badania, jakie przeprowadziła firma IRCenter. Dopiero na czwartym miejscu uplasował się zamieszczający klasyczne reklamy środek przekazu i była to telewizja. Wskazało na nią 31 proc. osób, podczas rekomendacje znajomych uważa za najbardziej godne zaufania przy zdobywaniu opinii na temat marek i produktów aż 64 proc., fora internetowe odwiedza 46 proc., a witryny www. producentów: 40 proc.

- Co ciekawe, mimo braku zaufania do reklamy telewizyjnej, respondenci wciąż oglądają spoty pod warunkiem, że są one atrakcyjne, argumentując, że „to są śmieszne filmiki, np.: z Biedronki". Niektóre reklamy są oglądane w ten sam sposób, co generyczne filmiki wirusowe, a nie tak, jak tradycyjne przekazy reklamowe w telewizji – podaje IRCenter.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama