IAB Polska i PwC, autorzy cyklicznego raportu AdEx podkreślają jednak, że w drugiej połowie roku rynek zaczął rosnąć nieco szybciej niż w pierwszej.
- Tym samym na koniec roku indeks wyniósł 7,2 proc., po słabszym pierwszym półroczu na poziomie 5,4 proc. rok do roku. Obserwowane trendy są dobrą prognozą dla kolejnych kwartałów – podano.
Zdaniem Włodzimierza Schmidta, prezesa IAB Polska, organizacji zrzeszającej firmy działające w polskiej sieci, w tym roku zrealizuje się optymistyczny scenariusz prognozowany przez IAB Polska.
- Ponownie zaobserwujemy dwucyfrowy wzrost, który charakteryzuje dojrzałe rynki z dużym potencjałem wzrostu – mówi Schmidt.
Jak podawał w tym tygodniu dom mediowy ZenithOptimedia Group, w tym roku Internet będzie w Polsce najszybciej rosnącym medium reklamowym. Dynamika wzrostu jego przychodów przekroczy 10 proc. przy całym rynku rosnącym na poziomie zaledwie 2,4 proc. Ale prognozy dla rynku reklamy w sieci na ten rok zostały w najnowszym raporcie ZOG obniżone.