Najpopularniejszą aktywnością outdoorową, wybieraną przez młodych, jest korzystanie z mediów społecznościowych, granie i oglądanie materiałów wideo – wynika z badania Ericsson Consumer Lab.
Własciciele smartfonow powyżej 30-stki korzystają z aplikacji mobilnych głównie w domu. Jednocześnie, niezależnie od miejsca w którym przebywają, znacznie częściej niż osoby młode, korzystają z tradycyjnych form kontaktu, czyli połączeń głosowych i SMS. Raport „The Indoor Influence" (opisuje zwyczaje europejskich użytkowników komputerów i urządzeń mobilnych w zależności od miejsca w którym przebywają) wskazuje, że zaledwie 13 proc. użytkowników biorących udział w badaniu jest zadowolonych z jakości internetu podczas korzystania z mediów społecznościowych na dworze. Jeszcze mniej pozytywnych opinii dotyczy oglądania materiałów wideo. Zaledwie 1 na 10 użytkowników odczuwa satysfakcję z korzystania z tego typu usług poza domem.
Osoby do 30 roku życia są grupą, która najchętniej płaci za możliwość lepszego połączenia z internetem. Konsumenci w każdym wieku są skłonni do płacenia za poprawę jakości połączenia internetowego w domu znacznie częściej niż w przypadku internetu mobilnego. – Młodzi Europejczycy, do 30 roku życia, są zdeklarowani płacić najwięcej za poprawę dostępu do mobilnego Internetu, bo zwyczajnie częściej i szerzej korzystają z aplikacji na smartfony i tablety. Żyją mediami społecznościowymi i muzyką z internetu bez względu na miejsce przebywania. To zachęta dla pomysłodawców nowych aplikacji, bo właśnie w tej grupie wiekowej znajdują się ich użytkownicy – komentuje Katarzyna Pąk, dyrektor ds. marketingu w firmie Ericsson.