Aplikacje głównym powodem korzystania z mobilnych urządzeń

Czas spędzany nad mobilnymi urządzeniami w USA rośnie – w II kwartale wynosił już trzy godzin y i 40 minut (o 35 proc. więcej niż przed rokiem). Gros z tego czasu Amerykanie poświęcają na korzystaniu z rozmaitych aplikacji. Najwięcej- z Facebooka.

Publikacja: 07.09.2015 16:24

Aplikacje głównym powodem korzystania z mobilnych urządzeń

Foto: Bloomberg

Jak zbadała firma Flurry, za oceanem coraz mniej czasu jest poświęcane na korzystaniu z mobilnych wyszukiwarek internetowych. Na zainteresowaniu właścicieli tabletów i smartfonów zyskują natomiast wciąż mobilne aplikacje. W II kwartale tego roku tylko 10 proc. całego czasu poświęcanego na korzystanie z mobilnych urządzeń przypadało na mobilne wyszukiwarki, choć rok temu było to jeszcze 14 proc., a w I kw. 2013 roku – 20 proc.

Przez 90 proc. czasu spędzanego przed małymi ekranami, fani komórek i tabletów korzystają aktualnie z mobilnych aplikacji. Najczęściej jest to Facebook, który pochłania statystycznemu użytkownikowi mobilnemu 19 proc. całego czasu poświęcanego na korzystanie z aplikacji. Dalsze 17 proc. statystyczny amerykański użytkownik spędza nad aplikacjami rozrywkowymi, a kolejne 15 proc. - nad grami. 12 proc. przypada na inne aplikacje społecznościowe i komunikatory. Co ciekawe – tylko 8 proc. czasu Amerykanie spędzają użytecznymi nad aplikacjami, a 4 proc. – korzystając z aplikacji ułatwiających zarządzanie własnym czasem, pracą czy projektami biznesowymi. 3 proc. czasu pochłania YouTube, a zaledwie 2 proc. – aplikacje newsowe, dostarczające na komórkę czy tablet najświeższe informacje. W ciągu ostatniego roku szybko rósł za oceanem zwłaszcza czas spędzany nad aplikacjami zapewniającymi rozrywkę – z 13 minut do 44 minut dziennie. Z 45 do 68 minut wzrósł czas poświęcany na komunikatory i aplikacje mediów społecznościowych. Spada za to zaangażowanie w mobilne gry. Jeszcze rok temu statystyczny użytkownik spędzał nad nimi dziennie średnio prawie godzinę (52 minuty), obecnie jest to około pół godziny (33 min.). Odpowiada za to nie tylko brak nowych mobilnych hitów, ale także fakt, że młodsi użytkownicy coraz częściej kupują sobie wyniki w grach, oszczędzając na czasie spędzanym tradycyjnie na rozgryzaniu kolejnych etapów gier. Zdaniem analityków Flurry to stąd rekordowe wpływy AppStore w lipcu tego roku, sięgające 1,7 mld dol. Młodsi gracze coraz chętniej śledzą też czyjeś postępy w grach niż grając samodzielnie.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem