Reklama

Jaka jest kondycja finansowa Telewizji Polskiej i Polskiego Radia?

W 2023 r. Telewizja Polska radziła sobie na rynku reklamy lepiej niż wcześniej, a Polskie Radio utrzymało audytorium. Jednak bez państwowego wsparcia nie potrafią one żyć.

Aktualizacja: 28.12.2023 06:09 Publikacja: 28.12.2023 03:00

Telewizja Polska stała się w ostatnich tygodniach roku polem bitwy polityków i prawników

Telewizja Polska stała się w ostatnich tygodniach roku polem bitwy polityków i prawników

Foto: Wojtek Radwański / AFP

Nie ma jeszcze wyników finansowych Telewizji Polskiej i Polskiego Radia za 2023 r. Sprawozdania publicznych mediów i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji za wcześniejsze lata wskazują jednak, że pod względem finansowym są one w trudniejszym położeniu niż nadawcy komercyjni.

Jeśli nie uwzględniać wsparcia państwa (wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego i sprzedaży bonów skarbowych), w 2021 r. Telewizja Polska przy 1,34 mld zł przychodu uzyskała 15 mln zł zysku na działalności. Dla porównania – Grupa TVN w tym samym czasie według KRRiT zarobić miała 171 mln zł przy przychodach w wysokości 1,83 mld zł, a Telewizja Polsat ponad 500 mln zł przy 1,87 mld zł przychodu.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Czy Amerykanie wygrali bitwę o TikToka?
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Reklama
Reklama