Reklama
Rozwiń
Reklama

Jaka jest kondycja finansowa Telewizji Polskiej i Polskiego Radia?

W 2023 r. Telewizja Polska radziła sobie na rynku reklamy lepiej niż wcześniej, a Polskie Radio utrzymało audytorium. Jednak bez państwowego wsparcia nie potrafią one żyć.

Aktualizacja: 28.12.2023 06:09 Publikacja: 28.12.2023 03:00

Telewizja Polska stała się w ostatnich tygodniach roku polem bitwy polityków i prawników

Telewizja Polska stała się w ostatnich tygodniach roku polem bitwy polityków i prawników

Foto: Wojtek Radwański / AFP

Nie ma jeszcze wyników finansowych Telewizji Polskiej i Polskiego Radia za 2023 r. Sprawozdania publicznych mediów i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji za wcześniejsze lata wskazują jednak, że pod względem finansowym są one w trudniejszym położeniu niż nadawcy komercyjni.

Jeśli nie uwzględniać wsparcia państwa (wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego i sprzedaży bonów skarbowych), w 2021 r. Telewizja Polska przy 1,34 mld zł przychodu uzyskała 15 mln zł zysku na działalności. Dla porównania – Grupa TVN w tym samym czasie według KRRiT zarobić miała 171 mln zł przy przychodach w wysokości 1,83 mld zł, a Telewizja Polsat ponad 500 mln zł przy 1,87 mld zł przychodu.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama