Reklama

Jaka jest kondycja finansowa Telewizji Polskiej i Polskiego Radia?

W 2023 r. Telewizja Polska radziła sobie na rynku reklamy lepiej niż wcześniej, a Polskie Radio utrzymało audytorium. Jednak bez państwowego wsparcia nie potrafią one żyć.

Aktualizacja: 28.12.2023 06:09 Publikacja: 28.12.2023 03:00

Telewizja Polska stała się w ostatnich tygodniach roku polem bitwy polityków i prawników

Telewizja Polska stała się w ostatnich tygodniach roku polem bitwy polityków i prawników

Foto: Wojtek Radwański / AFP

Nie ma jeszcze wyników finansowych Telewizji Polskiej i Polskiego Radia za 2023 r. Sprawozdania publicznych mediów i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji za wcześniejsze lata wskazują jednak, że pod względem finansowym są one w trudniejszym położeniu niż nadawcy komercyjni.

Jeśli nie uwzględniać wsparcia państwa (wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego i sprzedaży bonów skarbowych), w 2021 r. Telewizja Polska przy 1,34 mld zł przychodu uzyskała 15 mln zł zysku na działalności. Dla porównania – Grupa TVN w tym samym czasie według KRRiT zarobić miała 171 mln zł przy przychodach w wysokości 1,83 mld zł, a Telewizja Polsat ponad 500 mln zł przy 1,87 mld zł przychodu.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama