Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wraz z PwC zakończyły program innowacji

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wraz z PwC zakończyły program, dzięki któremu udało się wprowadzić na rynek innowacyjne rozwiązania opracowane przez polskie placówki badawcze.

Publikacja: 26.02.2016 15:20

Pilotażowa edycja programu Bridge Mentor wyłoniła spośród 150 projektów badawczo-rozwojowych 30 najbardziej rokujących na „sparowanie" ich potrzebami firm. Otrzymały one 2 mld zł dofinansowania. Po dwóch latach udało się skomercjalizować pięć z nich.

– Jesteśmy prawie pewni, że w ciągu najbliższych dni zostanie domkniętych pięć kolejnych takich współprac – mówi Paweł Bochniarz z PwC, który uczestniczył w programie Bridge Mentor. Projektów, które udało się wprowadzić na rynek, pochodzą z obszaru nauk inżynieryjnych. Wśród nich są m.in. dwa Uniwersytetu Rzeszowskiego (środki zmniejszające palność żywic epoksydowych i poliestrowych oraz wiertło do kompozytów) oraz nowa metoda badań flatterowych samolotów w locie (sprawdzających, do jakiego stopnia samolot jest odporny na niebezpieczne drgania flatterowe, które mogą doprowadzić do jego rozpadu przy zbyt wielkiej prędkości). Tę ostatnią zakupił słoweński producent samolotów Pipistrel.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych