Reklama
Rozwiń

Inwazja Rosji na Ukrainę mrozi reklamy. Na Facebooku jest ich mniej o prawie trzy czwarte

Liczba reklam na platformie społecznościowej ostatniego dnia lutego była o 73 proc. mniejsza niż w połowie miesiąca. Spadły też ich ceny – wynika z analizy firmy Sotrender.

Publikacja: 03.03.2022 17:57

Inwazja Rosji na Ukrainę mrozi reklamy. Na Facebooku jest ich mniej o prawie trzy czwarte

Foto: Adobe Stock

ala

Najwięcej aktywnych reklam w ekosystemie Facebooka w lutym można było obserwować w połowie miesiąca. Ale liczba aktywnych reklam zaczęła maleć w pierwszych dniach rosyjskiej inwazji na Ukrainę (od 24 do 26 lutego). Ostatniego dnia miesiąca – 4 dni po ataku - była już o 73 proc. mniejsza w stosunku do najwyższego wyniku lutego.

Z analizy Sotrendera wynika również, że zmalały wydatki na płatne działania reklamowe w ekosystemie Facebooka. Ostatniego dnia lutego stanowiły one jedynie 29 proc. maksymalnych wydatków w lutym.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji