Inwazja Rosji na Ukrainę mrozi reklamy. Na Facebooku jest ich mniej o prawie trzy czwarte

Liczba reklam na platformie społecznościowej ostatniego dnia lutego była o 73 proc. mniejsza niż w połowie miesiąca. Spadły też ich ceny – wynika z analizy firmy Sotrender.

Publikacja: 03.03.2022 17:57

Inwazja Rosji na Ukrainę mrozi reklamy. Na Facebooku jest ich mniej o prawie trzy czwarte

Foto: Adobe Stock

ala

Najwięcej aktywnych reklam w ekosystemie Facebooka w lutym można było obserwować w połowie miesiąca. Ale liczba aktywnych reklam zaczęła maleć w pierwszych dniach rosyjskiej inwazji na Ukrainę (od 24 do 26 lutego). Ostatniego dnia miesiąca – 4 dni po ataku - była już o 73 proc. mniejsza w stosunku do najwyższego wyniku lutego.

Z analizy Sotrendera wynika również, że zmalały wydatki na płatne działania reklamowe w ekosystemie Facebooka. Ostatniego dnia lutego stanowiły one jedynie 29 proc. maksymalnych wydatków w lutym.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie