Z najnowszego badania VideoTrack II domu mediowego MEC wynika, że dowolność w konstruowaniu pakietów kanałów płatnej telewizji chce mieć już ponad 46 proc. internautów. – Tylu chciałoby kupować dostęp do oferty dowolnie wybranych stacji, a nie – jak obecnie – w ramach całego odgórnie zdefiniowanego pakietu. Czołówkę najbardziej pożądanych w takim ujęciu kanałów tworzą HBO (42 proc. wskazań internautów), Canal+ (27 proc.), National Geographic (19 proc.) i Discovery (16 proc.) – podaje MEC.
Najczęściej deklarowaną opłatą za dostęp do pojedynczego kanału (wskazaną przez 60 proc. internautów) jest 10 zł. – Blisko 20 proc. badanych przeznaczyłoby od 11 do 20 zł, a ponad 7 proc. badanych nawet 21–30 zł – podano.
Operatorzy bardziej elastyczni
Mimo takich deklaracji ze strony widzów operatorzy nie wprowadzają na razie możliwości wybierania kanałów indywidualnie. Są już jednak na rynku rozwiązania do pewnego stopnia wychodzące takim oczekiwaniom naprzeciw.
Agnieszka Niburska, rzeczniczka HBO Polska, przypomina, że pakiet HBO Go, na który składają się programy z portfolio HBO, można dziś wykupić u wielu operatorów płatnej telewizji razem z dostępem do internetu, nie posiadając abonamentu na telewizję.
Również platforma nc+, której kanały są wymieniane wśród najbardziej pożądanych w modelu „a la carte", przychyla się ku nowym sposobom dystrybucji.