Polacy chcą telewizji „a la carte”

Już prawie połowa internautów chciałaby móc wykupywać sobie dowolne kanały do oglądania w płatnej telewizji. Najczęściej byłyby to HBO i Canal+.

Aktualizacja: 31.08.2016 07:01 Publikacja: 30.08.2016 20:20

Polacy chcą telewizji „a la carte”

Foto: Bloomberg

Z najnowszego badania VideoTrack II domu mediowego MEC wynika, że dowolność w konstruowaniu pakietów kanałów płatnej telewizji chce mieć już ponad 46 proc. internautów. – Tylu chciałoby kupować dostęp do oferty dowolnie wybranych stacji, a nie – jak obecnie – w ramach całego odgórnie zdefiniowanego pakietu. Czołówkę najbardziej pożądanych w takim ujęciu kanałów tworzą HBO (42 proc. wskazań internautów), Canal+ (27 proc.), National Geographic (19 proc.) i Discovery (16 proc.) – podaje MEC.

Najczęściej deklarowaną opłatą za dostęp do pojedynczego kanału (wskazaną przez 60 proc. internautów) jest 10 zł. – Blisko 20 proc. badanych przeznaczyłoby od 11 do 20 zł, a ponad 7 proc. badanych nawet 21–30 zł – podano.

Operatorzy bardziej elastyczni

Mimo takich deklaracji ze strony widzów operatorzy nie wprowadzają na razie możliwości wybierania kanałów indywidualnie. Są już jednak na rynku rozwiązania do pewnego stopnia wychodzące takim oczekiwaniom naprzeciw.

Agnieszka Niburska, rzeczniczka HBO Polska, przypomina, że pakiet HBO Go, na który składają się programy z portfolio HBO, można dziś wykupić u wielu operatorów płatnej telewizji razem z dostępem do internetu, nie posiadając abonamentu na telewizję.

Również platforma nc+, której kanały są wymieniane wśród najbardziej pożądanych w modelu „a la carte", przychyla się ku nowym sposobom dystrybucji.

– Ze względu na zmieniające się trendy na rynku i elastyczność, jaką daje nam internet, nie wykluczamy uruchomienia dedykowanych serwisów internetowych, w których klienci będą mieli dostęp do najlepszej rozrywki filmowej, sportowej oraz kanałów z kategorii styl życia w pakietach, w których liczyć się będzie jakość tych kanałów, a niech ilość – mówi Michał Wojciechowski, dyrektor działu rozwoju produktów i usług w nc+.

Pociągające informacje o świecie

Z badania MEC wynika także, że za stację z najlepszą ofertą w internecie uważany jest przez internautów TVN (wskazuje na niego 34 proc. internautów). – Ale to Ipla (należy do Polsatu – red.) jest częściej wskazywana przez internautów jako ulubiony serwis, w tym także przez widzów TVN. Może to oznaczać, że nie wszyscy kojarzą marki serwisów głównych nadawców z ich flagowymi antenami – komentują analitycy MEC.

Za ciekawe stacje, które najtrudniej znaleźć dziś i obejrzeć w sieci, internauci uważają National Geographic (19,1 proc. wskazań), Discovery (18,1 proc.) i TVN (12,3 proc.).

Opinia

Michał Wojciechowski, dyrektor działu rozwoju produktów i usług Platforma nc+

Bardzo często słyszymy utarte sformułowanie, że nie mamy czego oglądać w telewizji, choć dostępnych jest tak wiele kanałów. Stąd bierze się chęć zbudowania własnej oferty telewizyjnej składającej się z pojedynczych kanałów. Prawda jest jednak taka, że ramówki telewizyjne, a w szczególności takie kanały jak Canal+, bogate są w atrakcyjne treści programowe. Kluczem jest, by platforma telewizyjna, serwis czy aplikacja były jednocześnie wspierane przez funkcjonalny system rekomendacji eksperckich lub spersonalizowanych, trafiających w gusta poszczególnych klientów. Wtedy okazuje się, że interesujących treści jest bardzo dużo. Jeżeli do tego dodamy funkcjonalności pozwalające zaplanować swój czas, odkrywamy programy i kanały, których do tej pory nie oglądaliśmy.

Z najnowszego badania VideoTrack II domu mediowego MEC wynika, że dowolność w konstruowaniu pakietów kanałów płatnej telewizji chce mieć już ponad 46 proc. internautów. – Tylu chciałoby kupować dostęp do oferty dowolnie wybranych stacji, a nie – jak obecnie – w ramach całego odgórnie zdefiniowanego pakietu. Czołówkę najbardziej pożądanych w takim ujęciu kanałów tworzą HBO (42 proc. wskazań internautów), Canal+ (27 proc.), National Geographic (19 proc.) i Discovery (16 proc.) – podaje MEC.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?