Wirtualna Polska: Kurs na telewizję

Internetowa grupa 2 grudnia uruchamia swój pierwszy naziemny kanał telewizyjny. Zarząd dopuszcza możliwość znalezienia dla kanału mniejszościowego udziałowca branżowego.

Publikacja: 31.08.2016 16:21

Wirtualna Polska: Kurs na telewizję

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki Roman Bosiacki

Na prace nad kanałem WP wyda w tym roku 2,9 mln zł, do tego dojdą koszty koncesji telewizyjnej, która od 2016 do 2026 r. będzie kosztować spółkę 13,5 mln zł i płatna będzie w 10 rocznych ratach. 15-20 proc. treści dla swojej stacji WP będzie produkować samodzielnie, pozostałe programy będą pochodzić m.in. z bibliotek wielkich międzynarodowych producentów (w tym m.in. z Discovery).

2. grudnia kanał ruszy u operatorów kablowych, zarząd WP chce też, by trafił do oferty choć jednego operatora satelitarnego. Nie wiadomo natomiast, kiedy ruszy naziemnie, bo nadawcy z nowego multipleksu naziemnej telewizji wciąż negocjują z dosyłającą sygnał stacji spółką Emitel stawki za tę usługę. Jak mówi Jacek Świderski, prezes WPH, grupa może znaleźć dla swojej stacji branżowego inwestora (w tym zagranicznego), który objąłby mniejszościowy pakiet udziałów. - To często spotykane w branży rozwiązanie - dodaje.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie