Wirtualna Polska: Kurs na telewizję

Internetowa grupa 2 grudnia uruchamia swój pierwszy naziemny kanał telewizyjny. Zarząd dopuszcza możliwość znalezienia dla kanału mniejszościowego udziałowca branżowego.

Publikacja: 31.08.2016 16:21

Wirtualna Polska: Kurs na telewizję

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki Roman Bosiacki

Na prace nad kanałem WP wyda w tym roku 2,9 mln zł, do tego dojdą koszty koncesji telewizyjnej, która od 2016 do 2026 r. będzie kosztować spółkę 13,5 mln zł i płatna będzie w 10 rocznych ratach. 15-20 proc. treści dla swojej stacji WP będzie produkować samodzielnie, pozostałe programy będą pochodzić m.in. z bibliotek wielkich międzynarodowych producentów (w tym m.in. z Discovery).

2. grudnia kanał ruszy u operatorów kablowych, zarząd WP chce też, by trafił do oferty choć jednego operatora satelitarnego. Nie wiadomo natomiast, kiedy ruszy naziemnie, bo nadawcy z nowego multipleksu naziemnej telewizji wciąż negocjują z dosyłającą sygnał stacji spółką Emitel stawki za tę usługę. Jak mówi Jacek Świderski, prezes WPH, grupa może znaleźć dla swojej stacji branżowego inwestora (w tym zagranicznego), który objąłby mniejszościowy pakiet udziałów. - To często spotykane w branży rozwiązanie - dodaje.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku