Wirtualna Polska: Kurs na telewizję

Internetowa grupa 2 grudnia uruchamia swój pierwszy naziemny kanał telewizyjny. Zarząd dopuszcza możliwość znalezienia dla kanału mniejszościowego udziałowca branżowego.

Publikacja: 31.08.2016 16:21

Wirtualna Polska: Kurs na telewizję

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki Roman Bosiacki

Na prace nad kanałem WP wyda w tym roku 2,9 mln zł, do tego dojdą koszty koncesji telewizyjnej, która od 2016 do 2026 r. będzie kosztować spółkę 13,5 mln zł i płatna będzie w 10 rocznych ratach. 15-20 proc. treści dla swojej stacji WP będzie produkować samodzielnie, pozostałe programy będą pochodzić m.in. z bibliotek wielkich międzynarodowych producentów (w tym m.in. z Discovery).

2. grudnia kanał ruszy u operatorów kablowych, zarząd WP chce też, by trafił do oferty choć jednego operatora satelitarnego. Nie wiadomo natomiast, kiedy ruszy naziemnie, bo nadawcy z nowego multipleksu naziemnej telewizji wciąż negocjują z dosyłającą sygnał stacji spółką Emitel stawki za tę usługę. Jak mówi Jacek Świderski, prezes WPH, grupa może znaleźć dla swojej stacji branżowego inwestora (w tym zagranicznego), który objąłby mniejszościowy pakiet udziałów. - To często spotykane w branży rozwiązanie - dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama