Internauta internaucie nierówny. Statystycznie każdy spędza w sieci już sześć godzin dziennie, 90 proc. korzysta z WiFi w domu, to jednak - jak wynika z najnowszego raportu "Cyfrowi Polacy - konsumenci w czasach e-rewolucji" wśród użytkowników internetu wyłania się kilka grup. Analitycy McKinsey & Company wymieniają sześć najbardziej charakterystycznych: "Cyfrowi wszystkożercy", "Aspirujące entuzjastki", "Cyfrowy Kowalski", "Zamożny pragmatyk", "E-minimalistki", "Staroświecki internauta". Płeć poszczególnych grup jest odzwierciedleniem tego, czy mężczyźni, czy kobiety stanowią w niej większość.
Cyfrowi wszystkożercy - to niemal jedna czwarta wszystkich internautów. Są wykształceni, zamożni i to oni uczestniczą najaktywniej w e-rewolucji.
Aspirujące entuzjastki - to już co piąty internauta. Zazwyczaj jeszcze studiują lub rozpoczynają dopiero pracę. Choć mają mniej pieniędzy na technologiczne nowinki, to i tak udzielają się w sieci aktywnie, tworząc np. blogi.
Cyfrowy Kowalski, czyli kolejna jedna piąta internetowej populacji sieć traktuje bardzo praktycznie. Korzysta przede wszystkim z mediów społecznościowych lub przegląda strony w poszukiwaniu konkretnych informacji.
Zamożny pragmatyk - określenie to dotyczy 13 proc. cyfrowej populacji. Jest najlepiej wykształcony i ma niezłą sytuację finansową. Internet także traktuje jako źródło informacji.