Branża reklamowa niezadowolona z badań mediowych

Branża reklamowa chętnie wymieniłaby obecne badania poszczególnych mediów na jedno nowe, finansowane z kieszeni reklamodawców. To jednak wymagałoby prawdziwej rewolucji.

Aktualizacja: 07.09.2016 21:38 Publikacja: 07.09.2016 20:57

Obecnie w Polsce na badania zasięgu i odbioru mediów wydawanych jest ok. 40 mln zł rocznie – szacuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA. – To mniej niż 0,5 proc. wszystkich nakładów na reklamę w Polsce – mówił Aleksander Śmigielski, wiceprezes IAA w Polsce, na konferencji badawczej firmy Nielsen.

To także niewielka część całego rynku badań w Polsce, który Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) oszacowała w 2015 r. na 577 mln zł. Rynek badań mediowych jest rozdrobniony – prasę, internet, radio i telewizję weryfikują różne firmy, prezentujące niekompatybilne ze sobą i niekompletne jak na dzisiejsze czasy dane i opłacane zazwyczaj z budżetów samych mediów. – Otrzymując takie dane, chciałabym wiedzieć, w jakim czasie ktoś korzysta z jakich mediów i jak to się na siebie nakłada. Dziś tego nie widzę – mówiła Izabela Pontus, menedżer ds. mediów w Maspex Wadowice.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie