Branża reklamowa niezadowolona z badań mediowych

Branża reklamowa chętnie wymieniłaby obecne badania poszczególnych mediów na jedno nowe, finansowane z kieszeni reklamodawców. To jednak wymagałoby prawdziwej rewolucji.

Aktualizacja: 07.09.2016 21:38 Publikacja: 07.09.2016 20:57

Obecnie w Polsce na badania zasięgu i odbioru mediów wydawanych jest ok. 40 mln zł rocznie – szacuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA. – To mniej niż 0,5 proc. wszystkich nakładów na reklamę w Polsce – mówił Aleksander Śmigielski, wiceprezes IAA w Polsce, na konferencji badawczej firmy Nielsen.

To także niewielka część całego rynku badań w Polsce, który Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) oszacowała w 2015 r. na 577 mln zł. Rynek badań mediowych jest rozdrobniony – prasę, internet, radio i telewizję weryfikują różne firmy, prezentujące niekompatybilne ze sobą i niekompletne jak na dzisiejsze czasy dane i opłacane zazwyczaj z budżetów samych mediów. – Otrzymując takie dane, chciałabym wiedzieć, w jakim czasie ktoś korzysta z jakich mediów i jak to się na siebie nakłada. Dziś tego nie widzę – mówiła Izabela Pontus, menedżer ds. mediów w Maspex Wadowice.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama