Reklama

Wartość polskiego rynku reklamy wzrośnie w 2016 r. o 3 proc. do 6,93 mld zł

Rynek reklamy wzrośnie w tym roku w Polsce o 3 proc., do 6,93 mld zł – szacuje agencja Zenith. To szacunki niższe od ostatnich.

Aktualizacja: 12.09.2016 19:22 Publikacja: 12.09.2016 17:59

Wartość polskiego rynku reklamy wzrośnie w 2016 r. o 3 proc. do 6,93 mld zł

Foto: 123rf.com

Zenith obniżył prognozy wzrostu dla Polski o 0,2 pkt proc. Przyczyny takiej decyzji są makroekonomiczne.

- Choć perspektywy dla rozwoju polskiej gospodarki w kolejnych kwartałach są dobre, to niepewność – zarówno co do krajowej polityki podatkowej i regulacyjnej rządu, jak i co do skutków Brexitu i sytuacji wewnątrz UE– pogarsza nastroje ekonomiczne – komentuje w raporcie Agata Majecka, dyrektor generalna Zenith.

Jak dodaje, wspomniane obawy znalazły już swoje odbicie w zahamowaniu inwestycji. – Oraz w wolniejszym od spodziewanego wzroście wydatków konsumpcyjnych, choć te ostatnie powinny jednak wzrosnąć w drugiej połowie roku w efekcie programu „Rodzina 500 plus" – dodaje.

Najszybciej będą w Polsce rosły wydatki na reklamę w sieci – o 12 proc. – Z imponującą dynamiką rośnie udział reklamy kupowanej w modelu programatycznym, notując ponad dwukrotny wzrost wobec 2015 roku. O 20 proc. wzrosły inwestycje w reklamę wideo on-line. Wysoką dynamikę wzrostu – w tym roku 12 proc. – utrzymuje również segment mediów społecznosciowych, którego wzrost napędza z kolei wydatki w kanale mobile – podaje Zenith.

Wydatki na reklamę w radiu wzrosną o 4,8 proc. – dzięki wysokiemu popytowi na taką reklamę idącemu w parze z ograniczonymi zasobami reklamowymi. Dzięki temu nadawcy mogą podnosić ceny reklam i rynek rośnie. Natomiast wartość reklamy zewnętrznej (pomimo tegorocznych mistrzostw Euro 2016) spadnie o 0,7 proc. Kina zyskają 1,3 proc., magazyny odnotują 13,8 proc. spadek, a dzienniki: 16,3 proc. spadek.

Reklama
Reklama

Globalnie Zenith prognozuje w reklamie 4,4 proc. wzrost 9rynek będzie na koniec roku wart 539 mld dol.).

- To prognoza wyższa o 0,3 pkt proc. w porównaniu z opublikowaną w czerwcu. Wyższe są również prognozy wzrostu w kolejnych latach – w 2017 roku globalny rynek reklamowy wzrośnie o 4,5 proc., a w 2018 – o 4,6 proc. Do 2018 roku łączna kwota wydatków reklamowych na całym świecie zamknie się w kwocie 589 mld dol., czyli o 4 mld dol. wyższej, niż wskazana w poprzedniej prognozie – podano.

Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama