Gremi Media trzyma kurs na parkiet

Gremi Media jeszcze latem ma pozyskać nowych akcjonariuszy, a jesienią zadebiutować na NewConnect. Waży się też przeprowadzka KCI na alternatywną giełdę.

Aktualizacja: 14.07.2017 07:04 Publikacja: 13.07.2017 20:36

Grzegorz Hajdarowicz, akcjonariusz KCI.

Grzegorz Hajdarowicz, akcjonariusz KCI.

Foto: Rzeczpospolita, Jerzy Dudek

– Debiut Gremi Media na NewConnect powinien się odbyć w IV kwartale – zapowiada Grzegorz Hajdarowicz. Krakowski przedsiębiorca jest głównym akcjonariuszem giełdowego KCI, a KCI właścicielem 100 proc. papierów Gremi Media. W pierwszym etapie dedykowani inwestorzy kupią część akcji Gremi Media od KCI.

– Cały czas odbywają się spotkania z potencjalnymi nowymi akcjonariuszami. Liczę, że transakcje zostaną sfinalizowane jeszcze w wakacje – mówi Hajdarowicz.

Ważą się także giełdowe losy KCI. Zgodnie ze strategią spółka ma przejść z rynku głównego na NewConnect.

– To pionierska operacja, rozmawiamy z GPW o procedurze i jestem dobrej myśli – mówi Hajdarowicz. Zarząd giełdy postawił wcześniej wstępny warunek, że przed przeprowadzką konieczne będzie ogłoszenie wezwania do sprzedaży wszystkich akcji KCI. – Wciąż mam nadzieję, że uda się wypracować procedurę, która nie będzie wymagać wezwania. Zobaczmy, jak dużo spółek schodzi z GPW, być może część zachowałaby status publiczny, gdyby istniała wygodna możliwość przejścia na NewConnect – mówi Hajdarowicz.

Biznesmen zwraca uwagę na jeszcze jedną kwestię związaną z wezwaniem.

– W ostatnim czasie kurs KCI mocno i nienaturalnie wzrósł. Zarząd KCI złożył zawiadomienie o podejrzeniu manipulacji. Ewidentnie ktoś gra kwestią wezwania, na forach internetowych trwa „naganianie" na zakup akcji i mamienie ludzi, że cena w wezwaniu będzie wysoka dzięki windowaniu kursu – mówi Hajdarowicz. – Spekulanci narażają na szwank innych drobnych akcjonariuszy, „prorokując" cenę nawet kilkanaście razy wyższą od bieżącej. Nie chcę, żeby całe odium spadło na mnie, kiedy tak się nie stanie – a jest to możliwe z uwagi na to, że polska giełda nie wycenia właściwie wielu spółek. Jasne jest, że jako przedsiębiorca myślący w kategoriach ekonomicznych nie wyobrażam sobie, bym miał płacić w wezwaniu więcej niż ostatnim razem – podsumowuje. W 2015 r. cena w wezwaniu wynosiła 3 gr, dziś – z uwagi na późniejsze scalenie – byłoby to 84 gr.

Bieżący kurs to 1 zł. W czerwcu kurs skoczył o 80 proc., chociaż spółka nie podawała przełomowych informacji – zarząd złożył zawiadomienie do Komisji Nadzoru Finansowego.

Gremi Media jest m.in. wydawcą „Rzeczpospolitej" i „Parkietu", w portfelu ma także e-Kiosk – największego w Polsce dystrybutora e-prasy, Compress – firmę PR, oraz MM Conferences – organizatora warsztatów i konferencji.

KCI zajmuje się działalnością predeweloperską. Ma do sprzedaży jeszcze trzy etapy kompleksu biurowego Gremi Business Park – chodzi o działki z pozwoleniem na budowę.

Spółka jest zainteresowana kolejnymi projektami w formule predeweloperskiej, o wartości rzędu kilkudziesięciu milionów złotych. Rozgląda się za nieruchomościami z potencjałem do wykorzystania w okolicach Krakowa i Warszawy.

Niewykluczone, że przedsiębiorstwo zaangażuje się także w projekt deweloperski w Brazylii.

Holding na dwóch nogach

Przyjęta na początku roku strategia KCI zakłada działalność w dwóch obszarach: nieruchomości oraz – przez Gremi Media – mediów. Celem strategii jest zbudowanie struktury zdolnej do działań w kryzysie gospodarczym, zdolnej do generowania satysfakcjonującego zwrotu dla akcjonariuszy.

– Debiut Gremi Media na NewConnect powinien się odbyć w IV kwartale – zapowiada Grzegorz Hajdarowicz. Krakowski przedsiębiorca jest głównym akcjonariuszem giełdowego KCI, a KCI właścicielem 100 proc. papierów Gremi Media. W pierwszym etapie dedykowani inwestorzy kupią część akcji Gremi Media od KCI.

– Cały czas odbywają się spotkania z potencjalnymi nowymi akcjonariuszami. Liczę, że transakcje zostaną sfinalizowane jeszcze w wakacje – mówi Hajdarowicz.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane