Reklama

Islandia parodiuje Zuckerberga i Metaverse. Zaprasza do „Icelandverse”

„Rzeczywistość bez noszenia głupio wyglądających urządzeń VR”, tak Islandia reklamuje swoje piękno.

Publikacja: 12.11.2021 11:25

Islandia parodiuje Zuckerberga i Metaverse. Zaprasza do „Icelandverse”

Foto: Adobe Stock

Jeżeli islandzka organizacja zajmująca się promocją turystyczną kraju chciała, by ludzie mówili o Islandii to raczej się jej udało, dzięki nowemu klipowi reklamowemu. Islandczycy postanowili sparodiować Marka Zuckerberga ogłaszającego Metaverse i wyszło im to znakomicie.

Reklama
Reklama

W klipie możemy zobaczyć elementy znajome dla każdego, kto rzucił okiem na prezentację Zuckerberga – prezenter został upodobniony do założyciela Facebooka i nie tylko ma podobną fryzurę, ale nawet podobnie mówi i gestykuluje. I używa podobnych argumentów.

W klipie mężczyzna z poważną miną, znaną każdemu kto oglądał prezentacje biznesowe ogłasza, że „Dziś chcę opowiedzieć wam o rewolucyjnym podejściu, jak doświadczać świata bez bycia super dziwnym”.

Islandczycy zachęcają też do „całkowicie pochłaniających” doświadczeń takich, jak prawdziwi ludzie, prawdziwe skały czy „niebo, które można zobaczyć własnymi gałkami ocznymi” (kwestia dotycząca nieba została zilustrowana przepięknym ujęciem zorzy polarnej).

Reklama
Reklama

Parodia nie kończy się jednak tylko na wideo. W rozesłanych materiałach prasowych Islandczycy z poważną miną oświadczają, że Icelandverse został stworzony po „milionach lat pracy”, a użytkownicy mogą „eksplorować i nawigować swoją drogę poprzez wiele różnych warstw rzeczywistości tylko poprzez samo odwiedzanie”.

- Icelandverse zostało stworzone poprzez ekspertów z rządu, przemysłu, natury i nauki. Plus kilka wulkanów – stwierdza Sigridur Dogg Gudmundsdottir szefowa organizacji Visit Iceland cytowana przez CNBC.

Gudmundsdottir w podobnym tonie tweetowała o Icelandverse.

Islandzka parodia wideo Zuckerberga zbiera ciepłe reakcje w mediach społecznościowych. Użytkownicy Twittera są zachwyceni stylem, w jakim Islandia promuje swój kraj.

Reklama
Reklama

To nie pierwszy raz, gdy Islandczycy posługują się humorem reklamując swój kraj. W 2016 roku przypominali, dlaczego wysokie obcasy i dżinsy nie nadają się na wędrówki po wyspie.

Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama