Wydawca „Rzeczpospolitej” ponownie na ścieżce wzrostu

Ponad 10% wzrosły w drugim kwartale bieżącego roku przychody netto ze sprzedaży grupy kapitałowej Gremi Media SA. EBITDA skorygowana wzrosła dzięki temu o prawie 5%. Poprawiły się też wyniki finansowe i rentowność w skali całego pierwszego półrocza bieżącego roku.

Aktualizacja: 16.08.2021 12:39 Publikacja: 16.08.2021 11:26

Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Foto: materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży Grupy Gremi wyniosły w drugim kwartale 2021 r. 25,1 mln złotych, przy 22,7 mln złotych rok wcześniej, co oznacza wzrost o 10,5 proc. EBITDA skorygowana wzrosła wyraźnie o 4,5 proc. do poziomu 6,8 mln złotych z 6,5 mln złotych w tym samym okresie roku ubiegłego.

W całym pierwszym półroczu 2021 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 1,5 proc. z 46,2 mln złotych do 46,9 mln złotych. W tym samym czasie odnotowano zwyżkę wskaźnika EBITDA skorygowana z poziomu 10,8 mln złotych do 11,1 mln złotych czyli o 2,9 proc. Pozwoliło to na kolejny wzrost rentowności EBITDA z 23,3 proc. do 23,6 proc.

- Wyjątkowo dobre wyniki drugiego kwartału bardzo nas cieszą. Zgodnie z oczekiwaniami wróciliśmy na ścieżkę wzrostu również pod kątem generowanych przychodów, mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A. – Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż wzrosty notujemy już także w skali całego półrocza, pomimo tego, że pierwszy kwartał ubiegłego roku, który w większości miał miejsce jeszcze przed pandemią stanowi bardzo wysoką bazę, dodaje.

Wzrosty przychodów grupy kapitałowej Gremi Media następują przede wszystkim w obszarze cyfrowym. W obszarach tradycyjnych, takich jak organizacja wydarzeń i konferencji, spółka dalej napotyka na bardzo poważne przeszkody spowodowane pandemią.

- Pomimo częściowego znoszenia restrykcji związanych z COVID-19 generowanie przychodów w obszarach wymagających organizowania wydarzeń obejmujących większą liczbę osób dalej napotyka na poważne utrudnienia, mówi Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media S.A. ds. sprzedaży - Dlatego skupiamy się na rozwoju cyfrowej oferty grupy, również w tych aspektach, które dawniej były zdominowane przez wydarzenia stacjonarne, dodaje.

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą", „Parkiet" i „Sport" oraz ich serwisy internetowe www.rp.pl, www.parkiet.com i www.sportdziennik.com. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk S.A. i KancelarieRP sp. z o.o. oraz 47 proc. w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne