– Na gazety przeznaczamy 1,5 mld zł rocznie, a na słodycze – 5 mld zł. Prasa stanowi więc nieistotną część wydatków w naszym budżecie – uważa Waldemar Izdebski, dyrektor ds. marketingu i badań rynkowych w grupie wydawniczej Polskapresse. Cały polski rynek sprzedaży prasy jest według prof. Jana Kani, dyrektora pomorskiego oddziału spółki Ruch, wart ok. 1 mld euro. W Hiszpanii to 4 mld euro, we Włoszech – 6 mld euro, a w Niemczech aż 10 mld euro.
Nad przyszłością rynku prasowego wydawcy debatowali w tym tygodniu w Poznaniu na XI Kongresie Mediów i Marketingu 2xM „Polski rynek prasowy w dobie istotnych zmian w czytelnictwie i sprzedaży”.
Ich zdaniem receptą na bolączki polskiego rynku prasowego mogłaby być m.in. rozbudowana prenumerata, która np. w Niemczech zapewnia wydawnictwom stałe przychody ze sprzedaży gazet. Rozwijanie jej utrudnia jednak współpraca z Pocztą Polską, która nie oferuje wydawcom możliwości zawierania ogólnopolskich umów, dystrybucji w soboty ani szybkich dostaw. „Rz” była patronem medialnym konferencji.