– Pomysł Spryciarzy.pl jest przełomowy. Mimo że od debiutu minęło trzy i pół miesiąca, strona znajduje się już w pierwszej pięćsetce najczęściej odwiedzanych witryn w Polsce – wyjaśnia Krzysztof Jarosiński z kancelarii prawnej Renata Urowska i Wspólnicy, jednego z organizatorów konkursu Barcamp.
Pierwszy konkurs na najciekawszy start-up został zorganizowany w ramach dziesiątego, jubileuszowego spotkania branży internetowej Barcamp. Wśród finalistów konkursu znalazły się takie inicjatywy, jak np. internetowa wypożyczalnia wszystkiego (serwis kojarzy osoby, z których jedna np. potrzebuje na weekend wiertarki, a druga może taki sprzęt pożyczyć) oraz internetowa książka skarg i wniosków, w której można wystawić i przeczytać opinie dotyczące wszelkich sklepów online.
Ostatecznie pierwsze miejsce zajął serwis Spryciarze. pl. To strona, na której użytkownicy mogą umieszczać krótkie instruktażowe filmiki pomagające rozwiązać codzienne problemy: jak naprawić przerzutkę w rowerze czy wywiercić dziurę w ścianie. – Oczywiście nie ma tu pełnej dowolności, nie dopuszczamy do publikowania wideo, które pokazują np., jak zrobić bombę. A mamy i takie w „poczekalni” – mówi Marcin Radziwoń, jeden z założycieli Spryciarzy.pl.
Firmę prowadzi pięciu studentów piątego roku Uniwersytetu Zielonogórskiego. – Trzech z nas studiuje edukację medialną, a dwóch informatykę – wyjaśnia Radziwoń.
Poznańska impreza to okazja do zaprezentowania swoich pomysłów inwestorom, głównie tzw. aniołom biznesu specjalizującym się w dokapitalizowywaniu perspektywicznych przedsięwzięć w początkowej fazie działalności. W zamian za zastrzyk gotówki inwestorzy zazwyczaj przejmują część udziałów w firmie. – Mówiąc obrazowo, wokół takich wydarzeń krążą biznesowe rekiny. Gdy „poczują krew”, natychmiast wyławiają start-upy, w których widzą przyszłe zyski – mówi Adam Guz, inwestor, szef firmy doradczej Go Advisers, anioł biznesu.