Największa na polskim rynku platforma cyfrowa Cyfrowy Polsat ma już 2,29 mln abonentów. Tylko w tym roku przybyło jej 220 tys. klientów. Wzrost liczby użytkowników to zasługa m.in. czerwcowych mistrzostw Europy w piłce nożnej.
– Spodziewaliśmy się takiego wyniku – przyznaje Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu i dodaje: – Oczywiście cieszyliśmy się z zainteresowania Euro 2008, ale interesuje nas pozyskiwanie klientów, którzy zostaną z nami na kolejne lata, a nie takich, którzy po zakończeniu mistrzostw zwiększą nam wskaźnik odłączeń.
Nowych klientów zyskiwała też Cyfra+ (obecnie ma 1,1 mln klientów) i platforma „n” (326 tys. klientów). Łącznie od początku roku wszystkim im przybyło 296 tys. klientów. I wciąż spodziewają się nowych. Prezes TVN Piotr Walter zapowiedział już, że „n” do końca roku ma mieć 520 tys. klientów. Ma się to udać dzięki pakietom premium.
Cyfrowy Polsat ma więcej powodów do zadowolenia. Średni miesięczny przychód na klienta w II kw. 2008 r. wzrósł z 34,7 zł przed rokiem do 35,3 zł. W platformie „n” ten wskaźnik na koniec roku ma wynieść 56 zł.
Wzrost liczby klientów przekłada się na wzrost przychodów. Przychody Cyfrowego Polsatu z działalności operacyjnej w II kwartale urosły o ponad 60 proc., do 277,3 mln zł, a zysk netto zwiększył się o 67,6 proc., do 79,8 mln zł. Wraz ze wzrostem liczby abonentów i rozbudową firmy skoczyły także koszty działalności operacyjnej, które wynosiły 177,9 mln zł – o ponad połowę więcej niż rok wcześniej. Na podane wczoraj wyniki inwestorzy zareagowali jednak pozytywnie: na zamknięciu kurs spółki wzrósł o 1,86 proc., do 13,7 zł. Konkurencja na rynku niedługo się zaostrzy. We wrześniu ruszy platforma TP, a jesienią 2009 r. TVP.