Reklama

Biznesmeni w web2.0

Czy tradycyjne spotkania przedsiębiorców na targach przeniosą się do sieci? Pracuje nad tym Wrocławska Izba Gospodarcza

Publikacja: 29.09.2008 04:38

Ta organizacja skupiająca biznesmenów z małych i średnich firm buduje portal społecznościowy dla przedsiębiorców. To dla nich możliwość poszukiwania partnerów biznesowych, wspierana przez specjalny program oraz telemarketerów.

– Strona wbm.wroc.pl ma się stać forum spotkań, które na razie odbywają się w tradycyjnej formie – mówi pomysłodawca Tomasz Kulesza z Wrocławskiej Izby Gospodarczej.

Na razie strona internetowa jest głównym narzędziem Wroclaw Business Meeting – spotkań biznesu organizowanych jesienią już po raz drugi. Za jej pośrednictwem przedsiębiorcy rejestrują się na targach, a WIG w ten sposób buduje bazę firm. Sama formuła targów również odbiega od tradycyjnych spotkań przedsiębiorców. Za pośrednictwem strony internetowej mogą oni bowiem wcześniej wybrać 15 partnerów do rozmów.

Organizatorzy umawiają ich na spotkania. – W ten sposób wstępne rozeznanie przedsiębiorcy mają załatwione przed przyjazdem do Wrocławia – mówi Patrycja Kiermaszek pracująca przy organizacji Wroclaw Business Meeting. – Daje to większe prawdopodobieństwo zawarcia kontraktu.

Przedsiębiorców, którzy mają kłopoty z doborem kontrahentów, wspierają również telemarketerzy. Tak było np. w ubiegłym roku w przypadku Toshiby. Firma poszukiwała kilku drukarni do wykonania etykiet. – Mogli oddelegować człowieka do tych poszukiwań albo zdać się na nas i zaoszczędzić jego czas – mówi Patrycja Kiermaszek. – Telemarketer znalazł im pięć drukarni, a usługa kosztowała w sumie tyle co rejestracja na targach.

Reklama
Reklama

Organizatorzy uważają, że taka formuła się sprawdziła. – Po zakończeniu ubiegłorocznych targów przeprowadziliśmy badania. Wynikało z nich, że jedna czwarta uczestniczących firm podpisała kontrakty, a jedna trzecia była w trakcie ich negocjowania. 75 proc. uczestników potwierdziło chęć ponownego uczestnictwa w targach.

Czy portal zastąpi z czasem targi? – Raczej nie – uważa Kulesza. – Ma być czymś w rodzaju tabeli ofert biznesowych, kojarzących kontrahentów. A szefowie firm będą mogli umawiać się na spotkania niekoniecznie raz w roku we Wrocławiu.

Wroclaw Business Meeting – 29 XI 2008 r. Zgłoszenia do 15 X na stronie www.wbm.wroc.pl.

Ta organizacja skupiająca biznesmenów z małych i średnich firm buduje portal społecznościowy dla przedsiębiorców. To dla nich możliwość poszukiwania partnerów biznesowych, wspierana przez specjalny program oraz telemarketerów.

– Strona wbm.wroc.pl ma się stać forum spotkań, które na razie odbywają się w tradycyjnej formie – mówi pomysłodawca Tomasz Kulesza z Wrocławskiej Izby Gospodarczej.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama