Reklama

Nagrody Effie dla najskuteczniejszych kampanii

Pięć złotych statuetek dostały wczoraj polskie agencje reklamowe i domy mediowe za najskuteczniejszą kampanię reklamową roku

Aktualizacja: 05.11.2008 04:04 Publikacja: 04.11.2008 03:05

Starcom, kampania programu „You Can Dance” dla TVN

Starcom, kampania programu „You Can Dance” dla TVN

Foto: ROL

To o dwie więcej niż rok wcześniej. W tegorocznej odsłonie konkursu Effie na najskuteczniejszą kampanię reklamową, zorganizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR przyznano także 13 srebrnych statuetek Effie i 19 brązowych.

To jeden z najważniejszych konkursów reklamowych w Polsce. Effie ma swoją edycję światową i europejską, ale także odsłony lokalne, np. właśnie w Polsce – wszędzie kampanie są nagradzane nie tylko za pomysł, ale przede wszystkim za efekt, jaki udało się dzięki nim osiągnąć.

Polskie jury nikomu nie przyznało w tym roku jednak głównej nagrody, jaką jest grand prix. Złote statuetki dostały Koalicja 21Października za kampanię non profit „Zmień kraj. Idź na wybory”, agencja reklamowa PZL za kampanię Mumio-Plus dla Polkomtelu (w kategorii long term), Gruppa66 Ogilvy za kampanię Cyfry+ pod hasłem „Dodaje emocji” opracowaną dla Canal+ Cyfrowego (kategoria pozostałe usługi).

Wśród domów mediowych złote trofea trafiły do Starcomu za kampanię programu „You Can Dance” zaplanowaną dla TVN (kategoria pozostałe usługi) i do Universal McCann za kampanię kredytu gotówkowego pod hasłem „Wszyscy biorą – a ty?” dla Banku Zachodniego WBK, a startującą w kategorii usługi finansowe.

Według przewodniczącego tegorocznego jury przyznającego Effie Marka Kapuścińskiego z Procter & Gamble, tegoroczne zgłoszenia prezentowały wyższy poziom niż te sprzed roku: precyzyjniej podawane były dane rynkowe, lepsze były też opisy celów i efektów zgłaszanych kampanii.

Reklama
Reklama

W sumie jury przyznało w tym roku 37 statuetek, o pięć mniej niż rok wcześniej. Mniej zgłoszono też prac na konkurs. W ubiegłym roku zgłoszeń było 181, w tym – 151.

[b][ramka][link=http://www.rp.pl/galeria/5,1,214564.html]Zobacz galerię nagrodzonych kampanii[/link][/ramka][/b]

 

 

Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama