To o dwie więcej niż rok wcześniej. W tegorocznej odsłonie konkursu Effie na najskuteczniejszą kampanię reklamową, zorganizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR przyznano także 13 srebrnych statuetek Effie i 19 brązowych.
To jeden z najważniejszych konkursów reklamowych w Polsce. Effie ma swoją edycję światową i europejską, ale także odsłony lokalne, np. właśnie w Polsce – wszędzie kampanie są nagradzane nie tylko za pomysł, ale przede wszystkim za efekt, jaki udało się dzięki nim osiągnąć.
Polskie jury nikomu nie przyznało w tym roku jednak głównej nagrody, jaką jest grand prix. Złote statuetki dostały Koalicja 21Października za kampanię non profit „Zmień kraj. Idź na wybory”, agencja reklamowa PZL za kampanię Mumio-Plus dla Polkomtelu (w kategorii long term), Gruppa66 Ogilvy za kampanię Cyfry+ pod hasłem „Dodaje emocji” opracowaną dla Canal+ Cyfrowego (kategoria pozostałe usługi).
Wśród domów mediowych złote trofea trafiły do Starcomu za kampanię programu „You Can Dance” zaplanowaną dla TVN (kategoria pozostałe usługi) i do Universal McCann za kampanię kredytu gotówkowego pod hasłem „Wszyscy biorą – a ty?” dla Banku Zachodniego WBK, a startującą w kategorii usługi finansowe.
Według przewodniczącego tegorocznego jury przyznającego Effie Marka Kapuścińskiego z Procter & Gamble, tegoroczne zgłoszenia prezentowały wyższy poziom niż te sprzed roku: precyzyjniej podawane były dane rynkowe, lepsze były też opisy celów i efektów zgłaszanych kampanii.