Reklama

Wydawcy przeciwko piractwu i legalizacji ukrytej reklamy

Izba Wydawców Prasy przyjęła wczoraj m.in. propozycje zmian w prawie autorskim, które mają chronić ich produkty przed piratami

Publikacja: 29.04.2009 03:30

Przedstawiciele wydawców uchwalili też m.in. wspólne negatywne stanowisko w sprawie wprowadzenia do polskiego prawa tzw. dyrektywy audiowizualnej (dopuszcza ona m.in. legalizację tzw. ukrytej reklamy).

[wyimek]ok.30 mln zł wart jest rynek tzw. przeglądów prasy robionych na zamówienie [/wyimek]

– Zapis o legalizacji product placementu obniży pozycję wydawców na rynku reklamowym – argumentował na walnym zgromadzeniu Wiesław Podkański, prezes IWP.

Przyjęty wczoraj projekt zmian w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych powędruje teraz do resortu kultury jako oficjalna propozycja zmian w prawie. „Rz” pisała o nim szczegółowo w ubiegłym tygodniu. Zakłada on m.in. likwidację przepisów umożliwiających firmom monitorującym rynek mediów bezprawne opracowywanie i sprzedawanie tzw. przeglądów prasy, ale też ukrócenie szerokiego bezpłatnego wykorzystywania w portalach internetowych materiałów wyprodukowanych przez wydawców.

Postępują też prace nad tym, by stowarzyszenie Repropol miało licencję na zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi. – Decyzja o przyznaniu Repropolowi licencji jest już wydana – poinformował Podkański. Z licencją Repropol będzie mógł działać np. jak ZAiKS. Jego rolą ma być ściąganie opłat za materiały wydawców wykorzystywane w innych mediach i przekazywanie tych pieniędzy wydawnictwom.

Reklama
Reklama

W oczekiwaniu na licencję IWP zarejestrowała też komercyjną spółkę ReproPol, która ma się zajmować legalną odsprzedażą materiałów wyprodukowanym przez wydawców.

Wczoraj wydawcy przyjęli też sprawozdanie z trzyletniej kadencji ustępującego zarządu i udzielili mu absolutorium. Prezesem 15-osobowego zarządu po raz kolejny został Wiesław Podkański.

Przedstawiciele wydawców uchwalili też m.in. wspólne negatywne stanowisko w sprawie wprowadzenia do polskiego prawa tzw. dyrektywy audiowizualnej (dopuszcza ona m.in. legalizację tzw. ukrytej reklamy).

[wyimek]ok.30 mln zł wart jest rynek tzw. przeglądów prasy robionych na zamówienie [/wyimek]

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama