Przedstawiciele wydawców uchwalili też m.in. wspólne negatywne stanowisko w sprawie wprowadzenia do polskiego prawa tzw. dyrektywy audiowizualnej (dopuszcza ona m.in. legalizację tzw. ukrytej reklamy).
[wyimek]ok.30 mln zł wart jest rynek tzw. przeglądów prasy robionych na zamówienie [/wyimek]
– Zapis o legalizacji product placementu obniży pozycję wydawców na rynku reklamowym – argumentował na walnym zgromadzeniu Wiesław Podkański, prezes IWP.
Przyjęty wczoraj projekt zmian w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych powędruje teraz do resortu kultury jako oficjalna propozycja zmian w prawie. „Rz” pisała o nim szczegółowo w ubiegłym tygodniu. Zakłada on m.in. likwidację przepisów umożliwiających firmom monitorującym rynek mediów bezprawne opracowywanie i sprzedawanie tzw. przeglądów prasy, ale też ukrócenie szerokiego bezpłatnego wykorzystywania w portalach internetowych materiałów wyprodukowanych przez wydawców.
Postępują też prace nad tym, by stowarzyszenie Repropol miało licencję na zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi. – Decyzja o przyznaniu Repropolowi licencji jest już wydana – poinformował Podkański. Z licencją Repropol będzie mógł działać np. jak ZAiKS. Jego rolą ma być ściąganie opłat za materiały wydawców wykorzystywane w innych mediach i przekazywanie tych pieniędzy wydawnictwom.