Wydawcy przeciwko piractwu i legalizacji ukrytej reklamy

Izba Wydawców Prasy przyjęła wczoraj m.in. propozycje zmian w prawie autorskim, które mają chronić ich produkty przed piratami

Publikacja: 29.04.2009 03:30

Przedstawiciele wydawców uchwalili też m.in. wspólne negatywne stanowisko w sprawie wprowadzenia do polskiego prawa tzw. dyrektywy audiowizualnej (dopuszcza ona m.in. legalizację tzw. ukrytej reklamy).

[wyimek]ok.30 mln zł wart jest rynek tzw. przeglądów prasy robionych na zamówienie [/wyimek]

– Zapis o legalizacji product placementu obniży pozycję wydawców na rynku reklamowym – argumentował na walnym zgromadzeniu Wiesław Podkański, prezes IWP.

Przyjęty wczoraj projekt zmian w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych powędruje teraz do resortu kultury jako oficjalna propozycja zmian w prawie. „Rz” pisała o nim szczegółowo w ubiegłym tygodniu. Zakłada on m.in. likwidację przepisów umożliwiających firmom monitorującym rynek mediów bezprawne opracowywanie i sprzedawanie tzw. przeglądów prasy, ale też ukrócenie szerokiego bezpłatnego wykorzystywania w portalach internetowych materiałów wyprodukowanych przez wydawców.

Postępują też prace nad tym, by stowarzyszenie Repropol miało licencję na zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi. – Decyzja o przyznaniu Repropolowi licencji jest już wydana – poinformował Podkański. Z licencją Repropol będzie mógł działać np. jak ZAiKS. Jego rolą ma być ściąganie opłat za materiały wydawców wykorzystywane w innych mediach i przekazywanie tych pieniędzy wydawnictwom.

W oczekiwaniu na licencję IWP zarejestrowała też komercyjną spółkę ReproPol, która ma się zajmować legalną odsprzedażą materiałów wyprodukowanym przez wydawców.

Wczoraj wydawcy przyjęli też sprawozdanie z trzyletniej kadencji ustępującego zarządu i udzielili mu absolutorium. Prezesem 15-osobowego zarządu po raz kolejny został Wiesław Podkański.

Przedstawiciele wydawców uchwalili też m.in. wspólne negatywne stanowisko w sprawie wprowadzenia do polskiego prawa tzw. dyrektywy audiowizualnej (dopuszcza ona m.in. legalizację tzw. ukrytej reklamy).

[wyimek]ok.30 mln zł wart jest rynek tzw. przeglądów prasy robionych na zamówienie [/wyimek]

Pozostało 83% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie