Reklama

Amerykański stan chce opodatkować Amazon

Władze stanu Karolina Północna zażądały danych osób, które robiły zakupy w Amazonie. Ma to umożliwić opodatkowanie przesyłek

Publikacja: 21.04.2010 03:06

Amerykański stan chce opodatkować Amazon

Foto: www.amazon.com

Władze podatkowe stanu Karolina Północna zażądały od Amazonu podania nazwisk, adresów i wartości zakupów w przypadku 50 mln transakcji, dokonanych w latach 2003 – 2010 przez mieszkańców tego stanu.

Internetowa księgarnia już zwróciła się do stanowego trybunału w Seattle z pytaniem, czy żądania władz są zgodne z prawem. Amazon powołuje się na ochronę prywatności swoich klientów.

– Najlepszym dla nas scenariuszem będzie stwierdzenie, że prośba taka narusza prawa mieszkańców stanu – stwierdziła Mary Osako, rzecznik Amazonu. Władze stanu odmówiły jakiegokolwiek komentarza w sprawie.

Amazon przyznał, że wcześniej udostępnił tylko kody pocztowe miejsc, do których wysłał przesyłki. Władze oczekują jednak pełnych nazwisk oraz adresów. Księgarnia nie ma w tym stanie swojego magazynu, dlatego nie płaci 5,75 proc. podatku od każdej przesyłki, czym tłumaczona jest nagła akcja.

Przed trzema laty kilka amerykańskich stanów starało się uzyskać od Amazonu dane tysięcy klientów, którzy kupowali tam książki. Powstrzymał je wyrok sądu.

Reklama
Reklama

W USA przybywa stanów szukających sposobów na wprowadzenie nowych podatków.

[i]cnet.com[/i]

Władze podatkowe stanu Karolina Północna zażądały od Amazonu podania nazwisk, adresów i wartości zakupów w przypadku 50 mln transakcji, dokonanych w latach 2003 – 2010 przez mieszkańców tego stanu.

Internetowa księgarnia już zwróciła się do stanowego trybunału w Seattle z pytaniem, czy żądania władz są zgodne z prawem. Amazon powołuje się na ochronę prywatności swoich klientów.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama