Reklama

Polacy nagrodzeni na festiwalu reklamowym w Portorożu

Trzy Złote Bębny i cztery srebrne przywiozą polskie agencje reklamowe i PR z 17 Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Golden Drum w słoweńskim Portorożu

Publikacja: 10.10.2010 16:39

Polacy nagrodzeni na festiwalu reklamowym w Portorożu

Foto: goldendrum.com

W sobotę - ostatni dzień festiwalu – polskie agencje zostały nagrodzone dwiema złotymi statuetkami i jedną srebrną. Złote Grand Prix w kategorii reklama telewizyjna dostała agencja Change Integrated za nagrodzone już w czerwcu na festiwalu reklamowym w Cannes spoty reklamowe Skody Superb Kombi. Spot miał podkreślić jej duży bagażnik sterowany elektronicznie.

Samochód był pokazywany jednocześnie na antenie TVP1 i TVP2. W jednym programie miał bagażnik zamknięty i widzowie byli informowani, że przełączając się na drugi kanał, mogą w tej samej chwili zobaczyć bagażnik otwarty. Agencja Change Integrated została też uznana za najlepszą agencję niezależną i najlepszą agencję z regionu Morza Bałtyckiego.

Złoty bęben w kategorii prasa (ale za reklamę outdoorową) dostała też agencja McCann Erickson za kampanię reklamową "Toster" wykonaną dla firmy Polmedica (promowała krem Alpika dla niemowląt). Dwa srebrne bębny z kategorii prasa przywiezie natomiast agencja Saatchi& Saatchi Polska: za reklamę preparatu na katar Otrivin wymyśloną dla Novartisu oraz za reklamę proszku Ariel produkowanego przez Procter&Gamble.

Wcześniej jedną złotą statuetkę i dwie srebrne przyznano agencjom Publicis, Heureka i Ciszewski PR. Publicis Złoty Bęben zdobyła w kategorii design & art directions za kampanię społeczną „Bezpieczne dziecko w sieci” zaprojektowaną dla Fundacji Dzieci Niczyje. Jej celem było uświadomienie rodzicom zagrożeń, na które narażone są dzieci korzystające z Internetu. Częścią kampanii było rozkładanie w sklepach z odzieżą ulotek z prawdziwymi, dziecięcymi majteczkami, koło których narysowana jest internetowa łapka-kursor. Klienci sklepów trafiali na tę nietypową formę przekazu przeglądając ubrania, a kampania miała zwracać uwagę na problem pedofilii w Internecie.

Srebrny Bęben w kategorii interactive agencja Heureka dostała za wykonaną dla Grupy Danonew kampanię Wielka inwazja Małego Głoda, a Ciszewski PR analogiczną statuetkę przywiezie za kampanię testera wody przeprowadzoną dla Brita Polska.

Reklama
Reklama

Na tegorocznej edycji festiwalu o nagrody walczyło 1961 prac z kilkudziesięciu krajów. W ubiegłym roku Polacy przywieźli z Portoroża sześć statuetek.

[ramka][srodtytul]Nagrodzone prace[/srodtytul]

[ul][li] [link=http://www.goldendrum.com/competition/showcase/winners-2010/?ID=26223 "target=_blank"]Skoda Superb [/link]

[li] [link=http://www.goldendrum.com/competition/showcase/winners-2010/?ID=26789 "target=_blank"]„Toster”[/link]

[li] [link=http://www.goldendrum.com/competition/showcase/winners-2010/?ID=26473 "target=_blank"]Otrivin[/link]

[li] [link=http://www.goldendrum.com/competition/showcase/winners-2010/?ID=27196 "target=_blank"]Bezpieczne dziecko w sieci[/link]

Reklama
Reklama

[li][link=http://www.goldendrum.com/competition/showcase/winners-2010/?ID=26413 "target=_blank"]Ariel[/link][/ramka]

W sobotę - ostatni dzień festiwalu – polskie agencje zostały nagrodzone dwiema złotymi statuetkami i jedną srebrną. Złote Grand Prix w kategorii reklama telewizyjna dostała agencja Change Integrated za nagrodzone już w czerwcu na festiwalu reklamowym w Cannes spoty reklamowe Skody Superb Kombi. Spot miał podkreślić jej duży bagażnik sterowany elektronicznie.

Samochód był pokazywany jednocześnie na antenie TVP1 i TVP2. W jednym programie miał bagażnik zamknięty i widzowie byli informowani, że przełączając się na drugi kanał, mogą w tej samej chwili zobaczyć bagażnik otwarty. Agencja Change Integrated została też uznana za najlepszą agencję niezależną i najlepszą agencję z regionu Morza Bałtyckiego.

Reklama
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Reklama
Reklama