Reklama

Play ma 5,5 mln klientów

O 60 proc. więcej niż w I kw. 2010 r. - 5,5 mln - klientów miał na koniec marca br. P4, operator sieci Play – poinformował dziś zarząd spółki.

Publikacja: 18.04.2011 15:15

Z tej liczby 44 proc. to klienci kontraktowi (Play zalicza do nich także użytkowników mixa), a 55 proc. klienci usług przedpłaconych.

Liczba klientów Play Online – usługi dostępu do Internetu – sięgnęła ponad 700 tys..

Play nie ujawnił wyników finansowych za I kw., ale według prezesa Joergena Bang-Jensena, tempo przyrostu przychodów firmy było wolniejsze niż wzrost liczby klientów.

W jego ocenie, przychody Playa urosną wolniej niż w ubiegłym roku, gdy powiększyły się o 55 proc. do 2,05 mld zł. – Nie podajemy prognoz na ten rok, ale sądzę, że będziemy rośli wolniej m.in. z powodu niższych stawek w rozliczeniach międzyoperatorskich (MTR – red.) – powiedział Bang-Jensen. To oznacza, że przychody spółki, która jest czwartym co do wielkości graczem na rynku komórkowym w Polsce sięgną w tym roku nie więcej niż 3,1 mld zł.

- Smartfony, na które bardzo liczymy przyniosą nam wzrost liczby klientów, ale na przychody zjawisko to przełoży się w większym stopniu dopiero w 2012 r. – uważa prezes P4.

Reklama
Reklama

- W tym roku wartość rynku telefonii komórkowej wzrośnie o 2-3 proc. w porównaniu z 2010 r. – ocenił Bang-Jensen.

Bang-Jensen nie chciał wypowiadać się co do EBITDA (zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację) Playa w 2011 r. Przyznał natomiast, że operator w inny sposób niż konkurencja ją oblicza. – Amortyzujemy subsydia terminali oferowanych abonentom przez cały okres trwania kontraktu – powiedział. Nie ujawnił, jaką EBITDA miałby Play w 2010 r., gdyby stosował praktyki analogiczne do konkurencji. Zgodnie z własną polityką, P4 zaraportowało na koniec ub.r. 460 mln zł EBITDA.

W ocenie Bartosza Dobrzyńskiego, członka zarządu P4 ds. marketingu i sprzedaży, w 2011 r. operatora zmieni 1 mln Polaków, a Play chce ponownie skorzystać na tej skłonności Polaków. W I kw. br. udział operatora w tzw. rynku przenośności (MNP, czyli Mobile Numbers Portability) sięgnęła 70,3 proc. – poinformował Dobrzyński. Nie ujawnił jednak, co to oznacza w wartościach nominalnych.

Z tej liczby 44 proc. to klienci kontraktowi (Play zalicza do nich także użytkowników mixa), a 55 proc. klienci usług przedpłaconych.

Liczba klientów Play Online – usługi dostępu do Internetu – sięgnęła ponad 700 tys..

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Reklama
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Reklama
Reklama