News Corp., koncern medialny Ruperta Mudocha, szuka kupców na amerykański portal społecznościowy MySpace, wyceniając go na ok. 100 mln dol. W 2005 r., na początku fali popularności internetowych sieci społecznościowych medialny magnat wyłożył na MySpace 580 mln dol., licząc na jego szybki wzrost wartości.
Wśród potencjalnych kupców, jakie wymieniają źródła na jakie powołuje się agencja Reutera, są fundusze private equity: THL Partners, Redscout Ventures i Criterion Capital.
Zapowiedź sprzedaży MySpace to kolejna symboliczna porażka serwisu zmarginalizowanego przez ekspansję Facebooka. Podupadłe MySpace dołącza do takich portali jak Bebo (także własność Criterion Capital) czy Friendster.
Co ciekawe, oferta sprzedaży MySpace pojawia się kilka miesięcy po tym, jak z kierowania firmą zrezygnował Owen Van Natta, przez kilka lat jeden z kluczowych menedżerów Facebooka, który dziś jest prezesem firmy Zynga, produkującej m.in. gry społecznościowe dostępne na Facebooku.