Liberty Global nie będzie już przejmować w Polsce

Właściciel UPC Polska zapewnia, że mobilny Internet nie jest dla niego konkurencją

Aktualizacja: 08.07.2011 03:38 Publikacja: 08.07.2011 01:23

Liberty Global nie będzie już przejmować w Polsce

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Kiedy wiosenne przejęcie sieci kablowej Aster przez UPC Polska ostatecznie zaakceptuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Liberty Global, właściciel UPC, chce się skupić na wprowadzeniu na polski rynek łącz internetowych. Mają być jeszcze szybsze od obecnie oferowanych łącz światłowodowych o prędkości pobierania danych 120 Mb/s.

– Chcemy w Polsce szukać wydajności kosztowych i stworzyć konkurencyjną platformę. Potrzebujemy jej na polskim rynku. Konkurencja tutaj jest bardzo zacięta. Jednocześnie branża kablowa w Polsce jest bardzo słaba. Stawiamy na rozwój i efekt skali. To najlepszy sposób konkurowania z dużymi firmami, takimi jak Telekomunikacja Polska – powiedział Michael T. Fries, prezes zarządu Liberty Global.

Fries zaprzeczył, jakoby Liberty Global planowało kolejne przejęcia na polskim rynku – zarówno kablowym, jak i mobilnym. Koncern nie zamierza także startować w przyszłorocznym przetargu na atrakcyjne częstotliwości pasma 800 MHz, które posłużą do zbudowania ogólnokrajowej sieci szybkiego bezprzewodowego Internetu opartego na technologii LTE.

Według Liberty Global jest ona uzupełnieniem dla sieci kablowych, ale nie ich konkurentem. Technologia bezprzewodowa nie poradzi sobie bowiem z przyrostem ilości przesyłanych danych.

– W ciągu ostatnich trzech lat konsumpcja danych w sieciach szerokopasmowych potroiła się. Przeciętnie konsument zużywa dziś ok. 800 MB danych na dobę. Trzy lata temu było to 250 MB – mówi prezes Liberty Global.

Kiedy wiosenne przejęcie sieci kablowej Aster przez UPC Polska ostatecznie zaakceptuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Liberty Global, właściciel UPC, chce się skupić na wprowadzeniu na polski rynek łącz internetowych. Mają być jeszcze szybsze od obecnie oferowanych łącz światłowodowych o prędkości pobierania danych 120 Mb/s.

– Chcemy w Polsce szukać wydajności kosztowych i stworzyć konkurencyjną platformę. Potrzebujemy jej na polskim rynku. Konkurencja tutaj jest bardzo zacięta. Jednocześnie branża kablowa w Polsce jest bardzo słaba. Stawiamy na rozwój i efekt skali. To najlepszy sposób konkurowania z dużymi firmami, takimi jak Telekomunikacja Polska – powiedział Michael T. Fries, prezes zarządu Liberty Global.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem