Reklama

Fałszywe mejle od Facebooka

Cyberprzestępcy rozsyłają fałszywe e-maile z powiadomieniami od Facebooka sugerujące użytkownikom posiadanie nieprzeczytanej wiadomości

Aktualizacja: 25.08.2011 19:03 Publikacja: 25.08.2011 18:38

Fałszywe mejle od Facebooka

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Kaspersky Lab Polska informuje o wykryciu ataku wykorzystującego wizerunek Facebooka. Cyberprzestępcy wysyłają masowo e-maile sugerujące użytkownikom posiadanie nieprzeczytanej wiadomości, która nadeszła już po wylogowaniu się z portalu.

Kliknięcie dowolnego odsyłacza w cyberprzestępczej wiadomości powoduje przeniesienie użytkownika na witrynę, z której automatycznie pobierany jest koń trojański Trojan.JS.Redirector.rg.

W omawianym ataku przestępcy posłużyli się socjotechniką, wykorzystując zaufanie użytkowników do popularnego portalu społecznościowego, łącznie z jego szatą graficzną. Metoda ta ma przekonać użytkowników do kliknięcia zainfekowanego odsyłacza. Co ciekawe, wszystkie linki w e-mailu prowadzą do tej samej szkodliwej strony.

- Powinniśmy zachować szczególną ostrożność w przypadku wiadomości e-mail sugerujących posiadanie nieprzeczytanych wiadomości na Facebooku – mówi Maciej Ziarek, analityk zagrożeń z Kaspersky Lab Polska. - Zdecydowanie bezpieczniej będzie zalogować się bezpośrednio do portalu i tam sprawdzić, czy faktycznie czeka na nas korespondencja.

Użytkownicy, którzy otrzymali taką wiadomość, powinni jak najszybciej przeprowadzić pełne skanowanie komputera przy użyciu programu antywirusowego wyposażonego w aktualne sygnatury zagrożeń.

Reklama
Reklama

Kaspersky Lab Polska informuje o wykryciu ataku wykorzystującego wizerunek Facebooka. Cyberprzestępcy wysyłają masowo e-maile sugerujące użytkownikom posiadanie nieprzeczytanej wiadomości, która nadeszła już po wylogowaniu się z portalu.

Kliknięcie dowolnego odsyłacza w cyberprzestępczej wiadomości powoduje przeniesienie użytkownika na witrynę, z której automatycznie pobierany jest koń trojański Trojan.JS.Redirector.rg.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama