„Środy z Orange" w Multikinie bez limitu kodów

Od stycznia 2012 r. akcja „Środy z Orange" przenosi się z kin operatora multipleksów Cinema City International do Multikina - poinformowali dziś oficjalnie na konferencji prasowej przedstawiciele grupy TP (właściciel sieci Orange) i Multikina (grupa ITI)

Publikacja: 15.12.2011 14:21

„Środy z Orange" w Multikinie bez limitu kodów

Foto: Fotorzepa

Współpracę firm reguluje umowa zawarta na 3 lata, czyli do końca 2014 r. Nie ujawniono jej szczegółów, ale zarówno Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor PR i sponsoringu TP, jak i Mariusz Spisz, dyrektor ds. sprzedaży w Multikinie zapewnili, że kontrakt jest atrakcyjny dla ich firm z biznesowego punktu widzenia.

– Nie ma ryzyka, że projekt ten będzie nieopłacalny – mówił Ciesiołkiewicz. – Nawet jeśli w środy do naszych kin przyjdzie więcej widzów niż do tej pory do Cinema City, ta decyzja będzie dla nas atrakcyjna biznesowo – zapewnił również Spisz. W ten sposób odpowiadał na nasze pytanie, czy Multikino nie obawia się kanibalizacji widowni w inne dni, np. w weekendy, gdy bilety są zwyczajowo droższe.

Za bilet w środę w Multikinie trzeba dziś zapłacić w zależności od lokalizacji około 20 zł (na film 2D) i o kilka złotych więcej na film 3D. – Obecnie nie planujemy podnoszenia cen – powiedział nam Spisz.

Jak podała dziś grupa TP, w ramach akcji Środy z Orange przez 3 lata sprzedało się ponad 3 mln biletów, czyli średnio milion co roku, przy czym projekt obejmował jedynie filmy w tradycyjnej technologii 2D.

Niewykluczone, że nowa odsłona akcji będzie cieszyć się większym powodzeniem, b objęła ona także filmy 3D (jak podał Ciesiołkiewicz, na ich brak narzekało 69 proc. osób badanych przez Orange).

Zlikwidowano też limit kodów, które Orange udostępnia użytkownikom za sms-a, a które uprawniają następnie do obioru dwóch biletów do kina w cenie jednego w kasie. Nowy numer, na który wysłać sms o treści „FILM", aby odebrać kod to 241 – podał dziś operator.

Według Orange, zniesienie limitu ma się przyczynić do ograniczenia wtórnego obrotu kodami.

Sieć kin Multikina jest mniejsza niż Cinema City, ale – jak zapowiedział Spisz – do 2014 r. rozrośnie się o 18 nowych obiektów. – Nasze kina powstaną w 15 miastach, w których do tej pory nie były obecne – zapowiedział Spisz. W I i II kwartale przyszłego roku Multikino ma zostać otwarte w Kielcach i Słupsku, a pod koniec roku w Zgorzelcu. Inne planowane przez operatora lokalizacje to Katowice, Lublin, Olsztyn, czy Jelenia Góra.

Spisz nie podał, ile biletów sprzedały do tej pory kina Multikina w 2011 r. – Liczymy na dobry IV kwartał. Sądzimy, że może być on lepszy niż rok temu m.in. za sprawą „Listów do M.", które w ten weekend przebiją barierę 2 mln widzów – ocenił dyrektor.

- Naszym zdaniem 2012 r. będzie bardzo dobry pod względem repertuaru – powiedział Spisz.

Według niego dla rynku kinowego trudniejszy może być czerwiec, gdy w Polsce rozgrywać będą się mistrzostwa w piłce nożnej Euro 2012.  – Widać, że dystrybutorzy inaczej planują repertuar na ten miesiąc – mówił nam Spisz.

Poinformował też, że Multikino zamierza na rozgrywkach skorzystać. – My będziemy transmitować na żywo w kinach mecze z udziałem Polski oraz wszystkie rozgrywki od ćwierćfinałów w dół – powiedział dyrektor.

Bilety na mecze Euro 2012 w Multikinie będą droższe niż zwykle.

Współpracę firm reguluje umowa zawarta na 3 lata, czyli do końca 2014 r. Nie ujawniono jej szczegółów, ale zarówno Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor PR i sponsoringu TP, jak i Mariusz Spisz, dyrektor ds. sprzedaży w Multikinie zapewnili, że kontrakt jest atrakcyjny dla ich firm z biznesowego punktu widzenia.

– Nie ma ryzyka, że projekt ten będzie nieopłacalny – mówił Ciesiołkiewicz. – Nawet jeśli w środy do naszych kin przyjdzie więcej widzów niż do tej pory do Cinema City, ta decyzja będzie dla nas atrakcyjna biznesowo – zapewnił również Spisz. W ten sposób odpowiadał na nasze pytanie, czy Multikino nie obawia się kanibalizacji widowni w inne dni, np. w weekendy, gdy bilety są zwyczajowo droższe.

Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć