Słabe półrocze dzienników

W pierwszym półroczu 2012 w porównaniu z tym okresem roku ubiegłego spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy

Publikacja: 07.08.2012 10:31

Liderem sprzedaży wśród dzienników pozostaje „Fakt". Średnia sprzedaż ogółem za okres styczeń-czerwiec 2012 wyniosła 391 652 egzemplarzy (spadek o 2,5 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2011). Na drugim miejscu z wynikiem 246 252 egz. uplasowała się „Gazeta Wyborcza" (-11 proc.). Trzeci jest „Super Express" – 164 639 egz. (spadek o 5,8 proc.).

Czwarte miejsce w zestawieniu zajmuje „Rzeczpospolita". Jej średnia sprzedaż wyniosła 85 088 egz. (-20,1 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2011). Piąty jest „Dziennik Gazeta Prawna" – 67 034 egz. (spadek 16,5 proc.).

Piłkarze pomogli "Przeglądowi Sportowemu"

W czerwcu liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał "Fakt". Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 360 274 egzemplarze, co oznacza spadek rok do roku o 6,4 proc. oraz o 6,3 proc. w porównaniu do maja 2012.

Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej", wyniosło w czerwcu 2012 roku 258 975 sztuk i było o 9,8 proc. niższe niż rok wcześniej. Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej" w czerwcu było niższe o 4,1 proc. w stosunku do maja.

W czerwcu w ujęciu rocznym rozpowszechnianie płatne razem "Super Expressu" wzrosło o 0,5 proc., do 163 524 sztuk. Z kolei miesiąc do miesiąca wzrosło o 4,5 proc.

Rozpowszechnianie płatne razem "Rzeczpospolitej" w czerwcu wyniosło 104 548 sztuk, co oznacza spadek rok do roku o 17,9 proc. Miesiąc do miesiąca sprzedaż spadła o 1,4 proc.

Z kolei rozpowszechnianie płatne razem "Dziennika Gazety Prawnej", wyniosło w czerwcu 74 392 egzemplarze, co oznacza spadek o 15,5 proc. rdr oraz o 1,4 proc. mdm.

Z powodu Euro 2012 aż 16,2 proc. zyskał za to „Przegląd Sportowy", którego średnia sprzedaż wyniosła 50 468 egz.

Liderem sprzedaży wśród dzienników pozostaje „Fakt". Średnia sprzedaż ogółem za okres styczeń-czerwiec 2012 wyniosła 391 652 egzemplarzy (spadek o 2,5 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2011). Na drugim miejscu z wynikiem 246 252 egz. uplasowała się „Gazeta Wyborcza" (-11 proc.). Trzeci jest „Super Express" – 164 639 egz. (spadek o 5,8 proc.).

Czwarte miejsce w zestawieniu zajmuje „Rzeczpospolita". Jej średnia sprzedaż wyniosła 85 088 egz. (-20,1 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2011). Piąty jest „Dziennik Gazeta Prawna" – 67 034 egz. (spadek 16,5 proc.).

Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć