Słabe półrocze dzienników

W pierwszym półroczu 2012 w porównaniu z tym okresem roku ubiegłego spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy

Publikacja: 07.08.2012 10:31

Liderem sprzedaży wśród dzienników pozostaje „Fakt". Średnia sprzedaż ogółem za okres styczeń-czerwiec 2012 wyniosła 391 652 egzemplarzy (spadek o 2,5 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2011). Na drugim miejscu z wynikiem 246 252 egz. uplasowała się „Gazeta Wyborcza" (-11 proc.). Trzeci jest „Super Express" – 164 639 egz. (spadek o 5,8 proc.).

Czwarte miejsce w zestawieniu zajmuje „Rzeczpospolita". Jej średnia sprzedaż wyniosła 85 088 egz. (-20,1 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2011). Piąty jest „Dziennik Gazeta Prawna" – 67 034 egz. (spadek 16,5 proc.).

Piłkarze pomogli "Przeglądowi Sportowemu"

W czerwcu liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał "Fakt". Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 360 274 egzemplarze, co oznacza spadek rok do roku o 6,4 proc. oraz o 6,3 proc. w porównaniu do maja 2012.

Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej", wyniosło w czerwcu 2012 roku 258 975 sztuk i było o 9,8 proc. niższe niż rok wcześniej. Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej" w czerwcu było niższe o 4,1 proc. w stosunku do maja.

W czerwcu w ujęciu rocznym rozpowszechnianie płatne razem "Super Expressu" wzrosło o 0,5 proc., do 163 524 sztuk. Z kolei miesiąc do miesiąca wzrosło o 4,5 proc.

Rozpowszechnianie płatne razem "Rzeczpospolitej" w czerwcu wyniosło 104 548 sztuk, co oznacza spadek rok do roku o 17,9 proc. Miesiąc do miesiąca sprzedaż spadła o 1,4 proc.

Z kolei rozpowszechnianie płatne razem "Dziennika Gazety Prawnej", wyniosło w czerwcu 74 392 egzemplarze, co oznacza spadek o 15,5 proc. rdr oraz o 1,4 proc. mdm.

Z powodu Euro 2012 aż 16,2 proc. zyskał za to „Przegląd Sportowy", którego średnia sprzedaż wyniosła 50 468 egz.

Liderem sprzedaży wśród dzienników pozostaje „Fakt". Średnia sprzedaż ogółem za okres styczeń-czerwiec 2012 wyniosła 391 652 egzemplarzy (spadek o 2,5 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2011). Na drugim miejscu z wynikiem 246 252 egz. uplasowała się „Gazeta Wyborcza" (-11 proc.). Trzeci jest „Super Express" – 164 639 egz. (spadek o 5,8 proc.).

Czwarte miejsce w zestawieniu zajmuje „Rzeczpospolita". Jej średnia sprzedaż wyniosła 85 088 egz. (-20,1 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2011). Piąty jest „Dziennik Gazeta Prawna" – 67 034 egz. (spadek 16,5 proc.).

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie