Kwoty przejęcia firmy nie podają. Na koniec roku swoje udziały w NetPress Digital (właściciel sklepu Nexto.pl sprzedającego e-booki i e-prasę) MCI szacował na 2,82 mln zł. – To nasz pomysł na to, jak Ruch ma zaistnieć w dystrybucji cyfrowych treści, która jest uzupełnieniem dla papierowej dystrybucji gazet . Ten rynek jest jeszcze na razie ciągle mały, ale już widzimy początki boomu związanego z rozwojem tabletów i e-czytników,  mamy coraz więcej zapytań od klientów związanych z tymi technologiami. Spółek o takim profilu i z tak znaczącym udziałem w rynku nie ma wielu , wybraliśmy NetPress Digital, bo najbardziej odpowiadał naszym zapotrzebowaniom, które zakreśliliśmy  tworząc strategię on-line dla Ruchu  – mówi Adam Sawicki, prezes spółki Ruch Internet.

Nexto gros swoich przychodów pozyskuje ze sprzedaży e-booków, e-wydania gazet i magazynów nie przyjęły się bowiem w Polsce dotychczas na masową skalę.  - E-wydania zostały do tej pory przyjęte na rynku z umiarkowanym sukcesem, ich odbiorcy mają do nich wiele zastrzeżeń z uwagi na ich format, którym był dotychczas najczęściej .pdf.  Dlatego też naszym celem jest udostępnianie ich w formacie znanym czytelnikom e-książek, czyli w EPUB. Umożliwia on szereg funkcji, których w .pdf nie ma: np. zwiększanie czcionki tekstu czy wyszukiwanie treści ze spisu treści – mówi Dariusz Partyka z zarządu spółki Ruch Internet.

Ruch nie zrezygnował też z planów uruchomienia internetowego portalu, w którym chciał sprzedawać w tematycznych pakietach treści z tytułów współpracujących z nim wydawców. - Będziemy też rozważać subsydiowaną sprzedaż  e-czytników tym klientom, którzy zdecydują się na zakup dłużej trwającej prenumeraty gazet lub czasopism. W takim modelu e-czytniki mogłyby kosztować, podobnie jak na rynku telekomunikacyjnym, nawet symboliczne 1 zł –mówi Dariusz Partyka.

W ostatnich informacji, jakie NetPress Digital przekazał do KRS wynika, że w 2010 roku jego przychody wynosiły 894,9 tys. zł i były o 9 proc. niższe niż rok wcześniej. Spółka odnotowała wtedy stratę na poziomie 567 tys. zł (rok wcześniej strata wynosiła 1,66 mln zł).

Na rynku nie milkną też pogłoski o tym, że Ruch może być zainteresowany przejęciem znacznie większego podmiotu działającego na rynku e-commerce – wycenianego na ponad 100 mln zł sklepu Merlin.pl. – Już jakiś czas temu prezes Ruchu zapowiadał, że chcemy się rozwijać w tym obszarze. Na razie zakupiliśmy NetPress Digital i na jej rozwoju chcemy się w tej chwili skupić – mówi tylko Adam Sawicki.