Wpływy ze sprzedaży tych urządzeń sięgnęły 576,9 mld dol. Wzrost zapewniła branży głównie rosnąca sprzedaż tabletów. Nabywcę znalazło 128 mln tych urządzeń – o 78,4 proc. więcej niż rok wcześniej. W samym czwartym kwartale ubiegłego roku na rynek trafiło 378 mln „inteligentnych" urządzeń, a wpływy z ich sprzedaży przekroczyły 168 mld dol.

IDC spodziewa się, że globalnie liczba sprzedawanych tabletów będzie wyższa niż dostawy stacjonarnych komputerów już w przyszłym roku. W tym roku tych ostatnich sprzeda się już według prognoz o 4,3 proc. mniej niż w ubiegłym, podczas gdy tabletów uda się sprzedaż o prawie połowę więcej niż w 2012 roku (dokładnie 190 mln). Szybko rośnie też wciąż sprzedaż smartfonów i ten trend ma zostać zachowany -  w tym roku na rynek trafi 918,5 mln zaawansowanych technologicznie telefonów komórkowych. To o 27,2 proc. więcej niż w ubiegłym.

IDC prognozuje, że w 2017 roku komputerów, tabletów i smartfonów sprzeda się już 2,2 mld, co przyniesie ich producentom 814,3 mld dol. – Konsumenci zaczynają postrzegać te wszystkie urządzenia jako sprzęt z jednej rodziny, gdzie głównym kryterium rozróżnienia jest tylko wielkość ekranu – komentuje  Bob O'Donnell z IDC. Jego zdaniem taka tendencja plus to, że wielkość ekranu determinuje to, z jakiego sprzętu aktualnie chcą korzystać internauci, jest pozytywna dla rynku i będzie wspierała jego dalszy rozwój.