TVP zamknęła 2012 rok 218,8 mln zł straty bilansowej. EBITDA TVP (zysk przed opodatkowaniem a amortyzacją – red.) była dodatnia i sięgała 63 mln zł. - W 2012 r. spółka poniosła nakłady o charakterze jednorazowym związane z Euro 2012 i simulcastem, czyli wymaganą ustawowo w okresie przejściowym jednoczesną emisją programu w technice analogowej i cyfrowej, wynoszące ok. 205 mln zł – podała TVP.
Podobnie jak prywatna konkurencja TVP została tez dotknięta przez kryzys na reklamowym rynku. Jej przychody ogółem wynosiły 1,37 mld zł - to o niecałe 200 mln mniej niż rok wcześniej. Same przychody z reklamy i sponsoringu TVP spadły o 177 mln zł. - Przede wszystkim w wyniku załamania się rynku reklamy telewizyjnej i zmian w strukturze rynku reklamowego. W 2012 r. traciły przede wszystkim główne anteny uniwersalne, zyskiwały kanały tematyczne oraz te spośród uniwersalnych, które dzięki cyfryzacji poszerzyły swój techniczny zasięg – podaje spółka. O prawie jedną czwarta wzrosły natomiast jej wpływy z abonamentu (zwiększyły się o 24 proc. do 254 mln zł).
W wyniku oszczędności koszty działalności operacyjnej TVP zostały obniżone w 2012 r. o 200 mln zł. Złożyło się na to m.in. zmniejszenie zatrudnienia o 162 etaty 9na koniec 2011 roku wynosiło 3632 etaty) i spadek kosztów wynagrodzeń o 46 mln zł.
W tym roku zarząd planuje ograniczenie kosztów działalności operacyjnej o kolejne 50,2 mln zł.- Bieżący stan płynności finansowej jest lepszy o przeszło 110 mln zł w stosunku do najtrudniejszego okresu z połowy października 2012 r. Wynik finansowy spółki po 2 miesiącach 2013 r. to zysk wynoszący 26,7 mln zł, znacznie przekraczający zarówno plan na ten okres jak i wynik w porównywalnym okresie 2012 r. – podaje TVP.