Urzędnicy poparli działanie podjęte przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (wszczęte zostało postępowanie mające zbadać czy doszło do naruszenia interesów konsumentów).

- Zdaniem KRRiT klienci platform satelitarnych powinni mieć prawną gwarancję obowiązywania kontraktu na stałych warunkach przez cały okres trwania umowy zaś osiąganie sukcesu gospodarczego nie może odbywać się kosztem odbiorców, ani wpływać ograniczając na realizację ich społeczno-kulturowych potrzeb – podała KRRiT w swoim stanowisku.

Jak dodano, Rada „dostrzega potrzebę budowania konsumenckiego rynku płatnych usług dostępu do programów telewizyjnych, który oferowałby większe możliwości wyboru pakietów programowych, a także indywidualnego decydowania o kolejności odbieranych programów".

Powstała z połączenia platform satelitarnych „n" i Cyfra+ nowa platforma nC+ ruszyła 21 marca. Od tego dnia niezadowoleni dotychczasowi klienci „n" i Cyfry+ zaczęli protestować przeciwko zbyt drogiej, ich zdaniem, nowej ofercie oraz zasadach, na jakich firma proponowała klientom przejście do nowych pakietów usług. Na ich wniosek UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające.