- Całkowity spadek wydatków na reklamę w 2013 roku wyniesie 4-5 proc. Największymi mediami pozostaną telewizja i Internet. Niestety wydatki na reklamę w TV spadną o 8-10 proc., za sprawą zwiększającej się konkurencji cenowej oraz zmian dotyczących wyłączenia odbioru analogowego i spadku udziałów stacji ogólnopolskich w rynku widowni telewizyjnej – podają eksperci z domu mediowego Equinox Polska. Internet ma według Equinoksa osiągnąć na koniec roku 22 proc. udział w rynku reklamy, a wydatki na reklamę w sieci mają sięgnąć 1,5 mld zł.

Rynek reklamy radiowej będzie stabilny, kinowy wzrośnie o 10-15 proc., a prasa i outdoor odnotują spadek. - Wraz z rozwojem nowych technologii w 2013 będziemy świadkami przesuwania się budżetów reklamowych w kierunku komunikacji spersonalizowanej (tzw. one-to-one). Marketing w wyszukiwarkach, marketing społecznościowy, przejście do szerszego wykorzystywania reklamy mobilnej - to tendencje, które są silnie zaznaczone w krajach wysoko rozwiniętych – podaje Equinox.

Według firmy całkowita wartość wydatków reklamowych w I kwartale 2013 roku wyniosła 1, 53 mln zł, z czego największymi wzrostami może pochwalić się Internet i kino. - Wyniki I kwartału wskazują, iż prognoza spadku całorocznych wydatków o 4-5 proc. i wartości rynku do 6,6 mld zł wydaje się bardzo uzasadniona – konstatują analitycy.